ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

دومین برد خانگی در لیگ ششم

 

آخرین بازی نیم فصل هم برگزار شد و پرونده دور رفت ششمین لیگ برتر فوتبال ایران موسوم به جام خلیج فارس به پایان رسید . خوشبختانه آنکه در پایان این دیدار با خاطری آسوده تر استادیوم پیر شهر را ترک کرد کرد ملوان و تماشاگرانش بودند . این دومین سالی است که ملوان توانسته است در برابر هر دو تیم شیرازی در انزلی پیروز از میدان خارج شود . شاید این پیروزی مقدمه ای باشد بر شروع اوجگیری ملوان و شاید هم …  به هر حال ترجیح می دهیم به نیمه امیدبخش این قضیه دل ببندیم و به هفته های بعد چشم بدوزیم .

ملوان در این بازی با چند تغییر به میدان آمده بود که عجیب ترینش استفاده از ایمان صیادنورد از ابتدای بازی بود . مهاجم تکنیکی اما کندی که تخصصش بازی در سالن است و بنا به اقتضای زمان (!) به ترکیب اصلی تیم بزرگسال راه یافته است . شاید کمبود بازیکن و خالی بودن دست احمدزاده عامل این کار باشد اما شاید بهتر بود سید جلال رافخوائی و یا قباخلو از ابتدا در ترکیب قرار می گرفتند که احتمالاً نبودشان به خاطر عدم آمادگی آنها در طول تمرینات یا مصدومیتهای خفیفشان بوده ولی بعد از حضور آنها در اواخر بازی به عینه می شد تحرک و کارآیی بهتر خط حمله را دید .

تغییر دیگر حضور فلاحتی در خط دفاع بعد از مدتها غیبت بود . با بازی خوب نیک نظر در این پست ، فلاحتی به یک نیمکت نشین بدل شد که البته درباره وی و چگونگی بازیش قبلاً صحبت کرده بودیم .

می توان گفت بازی با تسلط کامل ملوان آغاز شد و به همین ترتیب هم به پایان رسید اما این بازی هم به مانند خیل بازیهای دیگر ملوان درانزلی فقط با تسلط انجام شد و ملوانان طرفی از این قضیه نتوانسته اند ببرند . در کل بازیهایی که ملوان انجام می دهد فرصتهای اندکی بر روی دروازه حریف بوجود می آورند و بیشتر توپ را در میانه میدان به گردش در می آورند . تسلطی کارساز است که منجر به ایجاد موقعیت گل و در نهایت برتری امتیازی شود وگرنه جز تخریب روحیه بازیکنان و تماشاگران سودی نخواهد داشت .

لطفاً در آمار ذیل دقت فرمائید :

پاس – ملوان

گل اول ملوان در دقیقه 20( نیک نظر )

گل اول پاس در دقیقه 22( رحمتی )

ابومسلم - ملوان

گل دوم ملوان در دقیقه 92 ( قربانی )

گل سوم ابومسلم در دقیقه 94 ( اولروم )

ملوان – برق

گل اول ملوان در دقیقه 34 ( خدامرادی )

گل اول برق در دقیقه 35 ( عابدی )

به آمار فوق اضافه کنید دریافت سه گل از صبا باطری به فاصله 15 دقیقه  و به این نتیجه خواهید رسید که بازیکنان ملوان بعد از خوردن گل بازی را رها می کنند و دقیقاً در همین دقایق هم تیم حریف به گل می رسد .

سوال : چرا با وجود تعدد این اتفاق عجیب ، تاکنون فکری برای حل این مشکل نشده است به راستی اگر امروز و در دقایق پایانی رافخوائی نمی توانست گل دوم ملوان را به ثمر برساند می بایست نیم فصل را با چه خاطره ای ترک می کردیم ؟ آیا ملوان که کم هم گل می زند نباید از اندک داشته های خود هم به خوبی محافظت کند ؟ چرا کادر فنی خط دفاعی اش را توجیه نمی کند ؟ بشتر ریزش ملوان در خط حمله بوده و قسمت اعظم خط دفاعی آن سال پیش هم در کنار هم بازی می کردند و یحیی نژاد بزرگترین مهره ملوان بود که اینک در این تیم نیست پس چرا خط دفاعی اینگونه ضعیف عمل می کند ؟ شاید فاکتور تجربه و جوانی برای مهاجمین ملوان قابل درک باشد اما مدافعین که هم تجربه بازی در لیگ و هم هماهنگی و سابقه در کنار هم بودن را دارند اینگونه عمل می کنند ؟ اینها سوالاتی است که کادر فنی باید پاسخگوی آن باشد که اگر به این مهم ترتیب اثر داده نشود چه بسا مجبور به دادن تاوان سنگینی برای این قصور باشیم .

چهره هفته :

و اما چهره هفته کسی نیست جز مسعود غلامعلی زاد و سوال این است که چرا وی به عنوان چهره هفته برگزیده شد ؟

در اواخر نیمه اول و بعد از دریافت گل ملوان ، تماشاگران ملوانی که مدتی است رابطه خوبی با مسعود ندارند ( و به نظر من این رابطه بد پس از دریافت گل ناجوری بود که وی از پرسپولیس در دو فصل قبل دریافت کرد آغاز شد ) با تمسخر وی و ادای جمله مسعود پنجه طلا ولی با لحن آزار دهنده ای سعی در نشان دادن اعتراض خود به وی شدند . پس از آن هم وی در حالی که بی نهایت عصبی بود شروع به پاسخ دادن به این اعتراضات کرد به نحوی که عملاً بازی را رها کرده بود و در حالی که واقعاً غیرقابل مهار می نمود فریاد می کشید . حتی داور و بازیکنان و حبیبی و … هم نمی توانستند او را آرام کنند . بیشتر این اعتراضات مردم از جانب عده ای هوادار بود که در سمت ما می نشستند و من در مورد اینکه اصلاً آیا آنان هوادار به شمار می آیند یا نه و اینکه کار آنها صحیح بود یا غلط کاری ندارم اما حرفی که به مسعود زده شد آن اندازه ای نبود که وی واکنش نشان داد . جالب اینجاست که برادر مسعود هم در بین تماشاگران با عده ای درگیری مختصری پیدا کرد .

به نظر من مسعود با آن دروازبان سرپنجه ای که دو فصل قبل سراغ داشتیم تفاوت پیدا کرده است و اوج این اشتباهات نیز در فصل پیش به چشم خورد اما امسال و به خصوص در بازیهای خانگی اشتباه بزرگی که بتوان وی را مقصر اصلی معرفی کرد ندیده ام یا حداقل به خاطر ندارم . به نظر من هر سه گلی که از صبا خورد و همین گلی که امروز از برق خورد مقصرش خط دفاعی بود و نه مسعود اما باز هم با توجه به فصل پیش و اشتباهات عدیده اش با دریافت هر گل ، تماشاگران وی را سیبل اتهامات خود قرار می دهند . هر چند در بازی با ابومسلم ( در مشهد ) و در هنگام دریافت گل دوم دقیقاً همان اشتباهی را مرتکب شد که پارسال و در مقابل استقلال تهران و در آزادی مرتکب شده بود بازهم نمی توان لقب ناکام اصلی ملوان را به او نسبت داد . چیزی که این وسط مرا آزار می دهد فیلمبرداری از این صحنه و سوژه شدنش در برنامه نود است که بهانه خوبی به دست فردوسی پور و حتی تیمهای دیگر لیگ می دهد که بدین وسیله تماشاگر ملوان را متهم به جنجال کنند .

اما سخنم با عموم هواداران است که اگر ملوان بازیکنانش ضعیف هستند ، اگر اشتباه می کنند ، اگر حتی باعث باخت می شوند باز هم بازیکنان تیم محبوب ما به شمار می روند و وظیفه ماست که در میدان بازی به آنها روحیه بدهیم . ایرادی اگر هست می توان بعد از بازی به آن پرداخت و برای حل آن چاره ای اندیشید .

هر چند معتقدم راهی که تماشاگر ملوان می رود ولو اینکه درصدی اندک از کل باشند ملوان را به حاشیه و گوشه گیری سوق خواهد داد . بعدها در این رابطه سخن خواهیم گفت .

عکس هفته :

تصویر این هفته را از لابلای صفحات وب پیدا کردم .

تا مقاله بعدی فرصت دارید فرد مورد نظر و محل عکس را حدس بزنید !

نظرات 11 + ارسال نظر
هدی(فولاد خوزستان) جمعه 15 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:33 ب.ظ http://hodasport.blogfa.com

سلام
حال شما
یه کمک بکنبد
ایشون اهل انزلی هستند ؟
یا ممکنه اهل یه جای دیگه باشن
در ضمن بازی سختی رو بردید
خیلی خوبه
بای

بچه انزلی نیست . گنبدیه

شاهین جمعه 15 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:49 ب.ظ http://iran-malavan.tk

سلام عزیزم ... از اطلاعات بازی ممنون ... کاشکی ممی ادرس وبلاگت رو داشت ... ( چشمک ) . برای اینکه جذابیتش از بین نره منم نمیگم که این یه جورای با اوت رابطه داره و اونم در مغازه غفور آرژانتینیه ... بابای .

منم نمی گم که عکس رو قبلا دیده بودی !
در ضمن در جریانی که هر کی رو میبینی یه پسوند آرژانتینی بهش وصل می کنی ؟!؟!

آرمین شنبه 16 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:27 ق.ظ http://malavanbandar.tk

سلام تبریک پیروزی
راستی منم میتونم جواب مسابقه رو بدم جایزه هم داره (چشمک)
ولی مسعودم اشتباه کرد

جایزه یه پرایده !
احمدزاده هم با هر کی مصاحبه کرده از دروازبانش حمایت کرده اما من میگم باشگاه باید یه جورایی گوششو میکشید تا فردا باب نشه .

سروش ملت پرست شنبه 16 دی‌ماه سال 1385 ساعت 05:13 ق.ظ

هفته خوبی را شروع کرده باشی. اکبر میثاقیان را دریاب و اما مکانش؟ ... بگذریم . بگذریم در مورد رویه غلط اندر غلط تماشاگرانی که سنگ حمایت از ملوان را بر سینه می زنند صد در صد با هات موافقم. بندر انزلی سروش ملت پرست

خب مثل اینکه همه شناختنش !
در مورد تماشاچیاه هم یه مطلب دارم آماده می کنم که بعدا می فرستمش توی وبلاگ .

هدی(فولاد خوزستان) یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:22 ق.ظ http://hodasport.blogfa.com

سلام
حال شما
این عکس که گذاشتید که ما حدس بزنیم
همینطوری می گم
چون واقعا نمی دونم کیه
اکبر میثاقیان نیست؟؟؟؟؟؟؟
و مرسی که سر زدید
بای

ای بابا ! همه درست حدس زدن ! خوبه من برم طراح سوالات کنکور بشم . همه قبول میشید

مهدی یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:27 ب.ظ

اکبر میثاقیان - مغازه حمید کریم بخش

آخه قربونت برم دادا مگه اون موقع حمید کریم بخش هم بود ؟!؟ فوق فوقش ایرج مارادونا بود !!

مهدی یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:33 ب.ظ

آقا رضای اکتیو سلام
جسارتاْ و با عرض پوزش ببخشید از آنجایی که من به وقت خیلی حساس هستم باید به عرض برسانم که تیم ملوان در دقیقه ۳۳ گل زد ودقیقه ۳۴ گل خورد ( بازهم شرمنده اخلاق ورزشکاری شما هستم )

آق مهدی عزیز و من شرمندتم اما از سایت ایپنا ٬ ایران ورزشی و جهان فوتبال هم می تونید تائیدیه گفته من رو دریافت کنید . آره قربونش !

امیر بایرنی دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:21 ق.ظ http://www.bayernclub.com

سلام چاکر بروبچس ملوانیی
آقا دمت گرم واقعا مطلب بی نقض و خیلی دقیقی نوشتی
خیلی حال کردم فقط حیف که بازیهای بایرن رو نمیشینی نگاه کنی تا نقدی هم در باره بازیهای بایرن بزنی اگر هم بکنی خیلی کم پیش میاد

در کل دمت گرم

امیر بایرنی دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:24 ق.ظ http://www.bayernclub.com

راستی

عکس رو یادم شد بگم من قبل از اینکه بیام اینجا رو نگاه کنم حس زدم که باید حاج اکبر باشه

ولی دمش گرم خدایی تیپش درسته بوده واقعآدوستش دارم این مردو کارش بیسته
خیلی نازه ادم بی ادعاییه

هدی (فولاد خوزستان) سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:30 ب.ظ http://hodasport.blogfa.com

سلام
حال شما ؟
اقا رضا
اول برد ملوان رو بهتون تبریک بگم
این رو بگم من اونروز که این عکس رو حدس زدم
واقعا فکر کردم دارم اشتباه می گم
چون فکر کردم باید اون شخص اهل انزلی باشه
خواستم این رو بگم یه وقت فکر نکنید من خواستم لاف بزنم یه وقت
خیلی خوشحال شدم
بای

هدی دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1385 ساعت 09:05 ق.ظ http://hodasport.blogfa.com

سلام
خوبید ؟
فکر کنم خیلی کار داشته باشید که وقت نکردید اپ کنید
اخه من اومدم گفتم شاید اپ کرده باشید ولی این افتخار نصیبم نشد
فقط تیم های شهرستانی
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد