ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

چشمان انزلی نگران است .

   کاش بد بازی می کردیم و می باختیم ! این نظر بیشتر طرفداران ملوان بعد ازبازی با پرسپولیس بود . متاسفانه در روزی که حداقل حق ملوان از بازی برابر پرسپولیس کسب یک امتیاز بود درنهایت ناباوری بازی را با دنیایی حسرت و اندوه به پایان رساندیم . نمی دانم چرا همیشه ملوان در آزادی دو نیمه متفاوت را از خود به نمایش می گذارد . نیمه اول خوب ، جنگنده و در خور توجه و نیمه دوم محتاط ، ترسو و بدون برنامه ! درباره چگونگی روند این بازی حرفی نمیزنیم چرا که بازی پخش مستقیم بود و همه خود به خوبی شاهد آن بودند اما سوالی در ذهن من و بقیه دوستان ملوانی بود که امیدوارم روزی به جواب آن برسیم .

   امسال بعد از ریزش فراوان بازیکنان ملوان علی الخصوص در خط جمله با فقر شدید مهاجم مواجه شدیم گذشته از آن بازیکنان اصلی خط حمله از جمله مهران جعفری و مقداد قباخلو یا مصدوم بودند یا نتوانسته بودند که در برآورده کردن انتظارات موفق باشند . این کمبود مهاجم به حدی بود که احمدزاده مجبور به استفاده از گزینه ای بنام « مجتبی قربانی » شد . در این قسمت بیشتر به وی می پردازیم .

   مجتبی قربانی مهاجم فومنی ملوان است که حدود سه سالی است که اورا در پیراهن ملوان دیده ام . در سالهای قبل و با توجه به کثرت مهاجمان از جملع محمد غلامین ، محمد غلامی ، شادروان جلال خاوندی و .. بازی زیادی به وی نمی رسید و اگر اشتباه نکنم در آن سالهای از وی حتی در هافبک چپ هم استفاده میشد اما امسال او تبدیل به مهاجم اول ملوان شده است . بازیکنی که تنها یک گل به سایپا زده و یک پنالتی از ذوب آهن گرفته !! حال سوال این است : چرا باید وی همیشه مهاجم اول ما باشد ؟ چرا باید در هر بازی به قربانی شانس مجددی داده شود ؟ واقعاً آیا نمیشد در همین بازی با پرسپولیس از حیدری در کنار جعفری استفاده کرد ؟ چند بار باید قربانی شانسهای مسلم گلزنی را از بین ببرد تا تعویض شود ؟چند بار باید روی سهل انگاری و خودخواهی وی بازی را از دست بدهیم ؟ در همین دو بازی که در تهران و در برابر استقلال و پرسپولیس انجام دادیم روی هم قربانی چه نمره ای گرفته است ؟ در بازی با راه آهن پس از از دست دادن موقعیتهای صد در صد گل توسط وی اگر اشتباه مدافع راه آهن و خطای پنالتی اتفاق نمی افتاد الان جای ما و فولاد عوض شده بود و باید دست به دعا برمی داشتیم که شاید در لیگ بمانیم . پس چرا مجتبی قربانی باز هم در ترکیب اصلی تیم جای دارد ؟ زمانی همه از حضور ثابت نریمان نعمتی گلایه داشتند و اکنون تاریخ در مورد قربانی تکرار شده است ! کاش کسی جواب من را میداد .

مساله دوم در مورد نتایج تیم فولاد خوزستان در بیرون از خانه است . به آمار ذیل توجه فرمائید .

 

تیم میهمان

نتیجه بازی

تیم میزبان

هفته

فولاد خوزستان

 ۱ - ۰

 پیکان تهران

اول

فولاد خوزستان

 ۰ - ۱

پاس تهران 

سوم

فولاد خوزستان

 ۱ - ۱

مس کرمان 

پنجم

فولاد خوزستان

۰ - ۳

ذوب آهن اصفحان 

هفتم

فولاد خوزستان

 ۰ - ۰

صبا باطری تهران 

هشتم

فولاد خوزستان

۱ - ۱

راه آهن تهران 

دهم

فولاد خوزستان

 ۰ - ۱

ابومسلم مشهد 

دوازدهم

فولاد خوزستان

 ۱ - ۲

سپاهان اصفحان 

چهاردهم

فولاد خوزستان

۲ - ۲

 سایپای تهران

هفدهم

فولاد خوزستان

۲ - ۳ 

استقلال تهران 

نوزدهم

فولاد خوزستان

۰ - ۰ 

فجر شیراز 

بیست و یکم

فولاد خوزستان

۱ - ۱ 

ملوان انزلی 

بیست و چهارم

فولاد خوزستان

۱ - ۲ 

پرسپولیس تهران 

بیست وششم

فولاد خوزستان

۴ - ۲ 

برق شیراز 

بیست و هشتم

 

به غیر از پیروزی در برابر پیکان ( در هفته اول ) که بشتر به خاطر نا آماده بودن پیکان بود بهترین نتیجه خارج از خانه فولاد کسب یک تساوی 2-2 بوده است ! این تیم در هفته قبل در اهواز و در برابر ابومسلم تا دقیقه 75 گلی نزده بود و بازی با نتیجه تساوی دنبال میشد چگونه در این هفته و به یکباره توانست در نیمه اول 3 گل به تیم کاملا دفاعی برق بزند !؟ برقی که اندیشه های مربی محتاطش ابتدا در نخوردن گل بنا شده است . آیا فولاد متوسل به جریانات غیرورزشی شده است ؟! پاسخ صریحی برای این سوال مثل تمام این قبیل ابهامات وجود ندارد اما شاید بتوان از جمیع اتفاقات بهترین نتیجه را گرفت . به قول معروف « آفتاب آمد ، دلیل آفتاب ! »

   رضاییان که برای متوقف کردن ملوان به هرکدام از رقبای این تیم وعده پاداش های قابل توجهی می دهد ترجیح داده است که به هر طریق ممکن فولاد را در لیگ برتر و صندلی مدیریت را برای خود حفظ کند ! متاسفانه جامعه ورزشی و ورزشی نویس ما غرق در هیاهوی بازیهای سیاسی ، مدیریتی دو تیم پر طرفدار، بزرگ و بی هویت کشور یعنی استقلال و پیروزی شده است و برای ثبت گزارش لحظه به لحظه آنان سر و دست می شکند اما کسی به بخش کم امتیاز جدول کاری ندارد . مرفای با گفتن جمله « امیدوارم روزی بازی سپاهان-استقلال اهواز پاک باشد » کل مطبوعات ما را به بو کشیدن اتفاقات آن بازی سوق می دهد اما کسی حاظر نیست یک لحظه هم به چگونگی خوردن 3 گل برق از فولاد درخانه ( آن هم در عرض ۵۰ دقیقه ) بپردازد . برقی که بعد از سالها رقیب همشهری خود یعنی فجر را با 3 گل شکست داده بود در مقابل فولاد قبل از بازی دستهایش را بالا برده بود . آیا این طبیعی است ؟!

نکته بعدی در مورد بازی مهم برق شیراز-ملوان در هفته پایانی لیگ است که شاید حکم ماندن و رفتنمان در این بازی امضا شود . جمعی از دوستان ساکن تهران جهت حمایت از ملوان قصد دارند به شیراز عزیمت کنند . همینجا از کلیه دوستان انزلیچی که در تهران سکونت دارند دعوت بعمل می آید جهت هماهنگی های مربوطه برای عزیمت به شیراز به همراه این گروه طرفدار ملوان برای من از طریق ای میل یا بخش نظرات همین مطلب پیغام بگذارند . البته امیدوارم کار ملوان به روز آخر نکشد !

و در آخر از تمام دوستان و عزیزانی که ملوان را دوست دارند  و آینده این تیم که گذشته اش خاطرات ما را می سازد برایشان اهمیت دارد تقاضا می کنم در بازی با ابومسلم که پیروزی در آن از همه چیز واجبتر است با حضور گرم خود فضای استادیوم پیر شهرمان را برای بازیکنان ابومسلم ( که حتماً تا حالا از جانب برخی افراد تطمیع شده اند ) غیر قابل تحمل نماییم . شاید قصور در این وظیفه باعث شود سالها در حسرت آن روز زانوی غم به بغل گیریم .

من اگر برخیزم

تو اگر برخیزی

همه برمیخیزند .

 

ضمناً از این هفته می توانید مطالب وبلاگ را بصورت  PDFهم داشته باشید . لازم به ذکر است که برای دیدن آن نیاز به برنامه Adobe reader Acrobat  خواهید داشت .

برای دانلود این متن با فرمت PDF روی اینجا یا اینجا کلیک نمایید .

ضمناً این هم پیامی از یکی از طرفداران ملوان خطاب به دوستان ملوانی است که پیشنهاد می کنم آن را بخوانید . برای گرفتن آن مطلب هم می توانید روی اینجا یا اینجا کلیک کنید .

 

« منتظر نظرات و انتقادات شما هستم »

نظرات 5 + ارسال نظر
مصطفی سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:18 ق.ظ http://shushtarcity.blogfa.com

سلام دوست و هوادار عزیز ملوان

وبلاگ خوبی داری تحلیل های که به همراه آمار میاری خوب و جالبند .
باید بگم بنده به عنوان یه هوادار فولاد برای تمامی هواداران ملوان احترام زیادی قائلم و اتفاقا بنده با بعضی از اونها از جمله شاهین ، آرمین ، امیر و همینطور شما در پارس فوتبال افتخار آشنایی و رفاقت دارم.
آقا رضای عزیز در مورد اینکه رسانه ها بیشتر تمرکز خود را معطوف به دو تیم پایتخت کرده اند و از سایر تیمها غافلند کاملا با شما موافقم ولی درباره مطالب شما درباره برد فولاد در مقابل برق شیراز چون اطلاعاتی ندارم نمیخوام از روی تعصب این حرف شما را رد کنم چون برای اثبات آن سند و مدرکی ندارم ولی شما از یه طرف میگید پاسخ صریحی برای اثبات این ادعا ندارید ولی با طرح سوالاتی چالش برانگیز ذهن خوانندگان را به این سمت می کشاند که شاید فولاد برای پیروز شدن متوسل به جریانات غیر ورزشی شده ! البته شاید از یک طرف به شما حق میدم به خاطر حساسیتی که برای بقای تیم شهرتان بوجود آمده باعث شده تا این مطلب را بنویسید ولی آقا رضای عزیز آیا اونوقت درست بود که من هم با طرح سوالاتی درباره برد ملوان در مقابل ذوب آهن و راه آهن در انزلی ذهن خوانندگانم را دچار شبهه کنم؟ البته که سابقه درخشان و خوشنام بودن تیم پرافتخار ملوان آنقدر زیاد هست که هر گز به من چنین اجازه ای را نمیده که اینگونه فکر کنم!

باز هم تاکید میکنم درباره بازی برق و فولاد نمیتوانم بطور قطع بگم که شما اشتباه می کنید ولی از شما میخوام که اگه مدرک و منبعی در این باره دارید در نظرات وبلاگ من اعلام کنید یا به صورت ارسالی در کلوپ هواداران فولاد در انجمن پارس فوتبال منعکس کنید.

بنده مدتهاست که با نام کاربری mrstr113 در پارس فوتبال با نوشتن مقاله های متعدد از حقوق تیمهای سازنده ای همچون ملوان ، فولاد و...دفاع کرده ام و بارها و بارها از عملکرد مسئولین ورزش و رسانه ها نسبت به توجه بیش از حد به دو تیم قرمز و آبی تهران انتقاد کرده ام و از شما هم که هوادار یک تیم شهرستانی هستید خواهش میکنم که کمک کنید که ما هواداران تیمهای شهرستانی با همدیگه اتحاد بیشتری داشته باشیم تا در کنار هم حداقل با نوشتن مقالات انتقادی از طریق تریبون هایی مانند همین وبلاگها و انجمن پارس فوتبال و... بتونیم صدای خودمون رو به گوش همه برسونیم

امیدوارم که هم تیم پرافتخار ملوان و هم تیم فولاد ما در لیگ بمونند و بجای اونها تیم یکشبه و کم هویتی مانند صبا باطری که حالا به شدت هم خطر سقوط را احساس میکنه سقوط کنه.

امیدوارم که از حرفهای من ناراحت نشده باشی.

زنده باد ملوان و هوادارانش

هومن امیدوار سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:18 ب.ظ

رضا جان سلام
با شکست دادن ابومسلم و تساوی سپاهان در ۲۸/۲/۸۶ فوتبال پاک انزلی سربلند میشود و فوتبال کثیف عربهای رضاییان شرمسار میشود.جمعه همه انزلی ملوان است.ما میمانیم چون ما پاکیم.یا حاج آقا نجفی

محمد(aabaay) چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:11 ق.ظ

jan malawan
jan anzali
jan footballe pak
jan hamdeli wa hemayate bidargh az malawan bekhosus too in 2bazi
hesiate ma daste khode mast

امیرـهمیشه انزلی چی چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:50 ب.ظ

آقا رضای عزیز ؛سلام .یادمه روز بازی با مس کرمان این وب لاگ رو معرفی کردی .اوایل کلی با مطالبت حال کردم ولی الان رک می خوام باهات حرف بزنم. چرا اینقدر مجتبی قربانی رو تحقیر میکنی؟ مگه تو بازی با ذوب آهن بهترین بازیکن ما نبود؟ مگه به عشق تو ومن کم عرق ریخت؟از اینجا اعلام می کنم عشق است مجتبی قربانی و هر بازیکن ملوان که برای ملوان و انزلی چی می جنگند و زحمت می کشند.

سعید جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:24 ب.ظ http://leon.blogsky.com

سلام در مورد تبانی احتمالی یاراه دادن برق به فولاد و از اون طرف خصومت صالحی(مدیر برق)با احمد زاده مطلبی نوشتم لطفا سر بزن.راستی اگه سپاهان مثل بازی با استقلال اهواز ژر روحیه و محکم بازی کنه بعید می دونم فولاد بتونه کاری کنه چون اونا(سپاهانی ها)می خوان برای جام حذفی از پرسپولبس زهر چشم بگیرن.اگر ابومسلم رو ببریم انشاا... می مونیم.یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد