ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

سال نو مبارک

« این مطلب چهار ساعت قبل از تحویل سال نو نگاشته شده است »

سایه ی ایزد ، سلام عشق ، سعادت روح ، سلامت تن ، سرمستی بهار ، سیادت جان و سرور جاودان که بهترین هفت سین عالمند از خداوند متعال برایتان آرزومندیم .  وبلاگ باواریا فرارسیدن این یادگار آریایی و این کهن آئین اهورایی را به شما وارثان ایران زمین تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال روزگاری خوش برایتان آرزو می کند .

می رسیم به هفته بیست و سوم و جدال دو تیم نظامی فجرشهید سپاسی شیراز و ملوان بندر انزلی . دو تیم سازنده که با توجه به حضور چند بازیکن ملوان در تیم فجر می توان ملوان را بزرگترین سازنده بازیکن در فوتبال کشور نامید . تیم فجر با کسب 25 امتیاز در رده دوزادهم و ملوان با کسب 21 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارند و با نگاهی به وضعیت آنها می توان به اهمیت سازندگی در فوتبال ایران پی برد !!

اگر جدول لیگ را به دو جدول مربوط به بازیهای داخل خانه و بیرون از خانه تقسیم کنیم مشاهده خواهیم کرد که ملوان در جدول خارج از خانه با کسب 8 امتیاز از 11 بازی که شامل 1 برد و 5 تساوی می باشد در رده سیزدهم جدول قرار دارد . این تیم در خارج از خانه 7 گل زده و 13 گل خورده دارد و در مقابل و در بازیهای داخل خانه ، تیم فجر سپاسی با کسب 15 امتیاز از 11 بازی که شامل 3 برد و 6 تساوی می باشد در رده یازدهم جدول مربوط به نتایج داخل خانه قرار گرفته است . نگاهی به آمار فوق نشان می دهد فجر در خانه تیم دست و پا بسته ای نیست و 15 امتیاز از 25متیاز بدست آمده توسط این تیم در طول فصل در خانه حاصل شده است  به عبارتی 60 درصد امتیازات فجر در شیراز حاصل شده است که این موید تمرکز فجر بر روی امتیازات خانگی است . نکته جالب در مورد بازیهای خانگی فجر این است که این تیم تنها 2 بار در خانه بازنده بوده که یک بار آن در مقابل تیم صدرنشین یعنی سایپا بوده و دیگری در برابر پاس . آن هم در شرایطی که در دقیقه 72 برق ورزشگاه قطع شد و بازی نیمه تمام ماند . یعنی می توان با کمی اغماض فجر را با یک باخت کامل جزو قابل دفاع ترین تیمها در خانه به شمار آورد اما نقطه ضعف آنان در خانه تعداد گل زده کم آنهاست . فجری ها در خانه فقط و فقط 9 گل به ثمر رسانیده اند و در اکثر بازها با به ثمر رسانیدن یک گل از میدان خارج شده اند هرچند که این تیم در مقابل کم فروغترین خط حمله در خارج از خانه که همانا متعلق به ملوان می باشد روبرو می شوند که می توان از برآورد آمار بالا انتظار یک بازی کم گل را داشت . در ادامه نتایج قبلی مربوط به رویارویی این دو تیم در لیگ برتر را تقدیم خواهم نمود البته با ذکر این نکته که چون این آمار از اینترنت جمع آوری شده تاریخها بصورت میلادی می باشد و با توجه به نزدیکی لحظه تحویل سال و نبود وقت ،  فرصتی برای تبدیل آن نداشتم که همینجا از حضور شما عذرخواهی می نمایم .

لیگ برتر            2002-2001

بازی رفت           مربوط به هفته چهارم                    فجر 1 – 0 ملوان             27/11/2001

بازی برگشت        مربوط به هفته هفدهم                    ملوان 1- 0 فجر               15/04/2002

لیگ برتر            2003-2002

بازی رفت           مربوط به هفته اول                        ملوان 0 – 4 فجر             18/10/2002

بازی برگشت        مربوط به هفته چهاردهم                 فجر 3 – 2 ملوان             12/02/2003

لیگ برتر            2005-2004

بازی رفت           مربوط به هفته اول                        ملوان 3 – 0 فجر             08/10/2004

بازی برگشت        مربوط به هفته شانزدهم                 فجر 0 – 1 ملوان             09/01/2005

لیگ برتر            2006-2005

بازی رفت           مربوط به هفته نهم                        فجر 1 – 0 ملوان             29/10/2005

بازی برگشت        مربوط به هفته بیست و چهارم         ملوان 2 – 0 فجر             03/03/2006

با نگاهی گذرا به نتایج گذشته این دوتیم درمی یابیم بازی آنان هیچگاه با تساوی به اتمام نرسیده است و در 8 بازی گذشته شان اثری از تساوی نمی بینیم . حقیقتاً در نوع خود بسیار قابل توجه است . شاید بتوان این طور استنباط نمود که سازنده ترینهای لیگ به دنبال اجرای بهترین نوع بازی هم بوده اند ! چرا که نبود تساوی را می توان به وجود روحیه مبارزه طلبی و میل به پیروزی جوانان آنان مرتبط دانست .

نمودار ذیل فراوانی کسب امتیاز دو تیم ملوان و فجر شیراز در فصل جاریست . ( البته تهیه آن کار من نبوده و کپی شده است )

تصویر در سایز بزرگ

تصویر در سایز بزرگ

ملوان در آخرین بازی خود در سال 1385 توانست به مردم انزلی عیدی خوبی بدهد هرچند شاه حسینی کمی شیرینی آنرا زایل کرد اما امیدواریم حفظ روند موفقیت ملوان بتواند دل مردم انزلی را که علیرغم ظاهر زیبای شهرشان روحیه ای شکسته و خسته دارند شاد کند . در سال جدید برای بازیکنان و کادرفنی تیم ملوان آرزوی بهترین ایام را داریم و از خداوند برایشان قدرت مبارزه با مشکلات و ناکامی ها را خواهانیم .

و اما در پایان باید اشاره ای داشته باشیم به حکم بسیار ناعادلانه ، غیر منطقی و در یک کلام مسخره آقای شاه حسینی که در برنامه نود اوج نخوت و کبر را از سخنانشان دریافتیم . متاسفانه حکمی که داده شد اولین طرف متضرر این قضیه یعنی ملوان را نادیده انگاشته به نحوی که شاه حسینی در جواب فردوسی پور که گفت چه نفعی به ملوان می رسد ؟ عنوان داشت :« قرار نیست نفعی به ملوان برسد !! » خب اگر این چنین است چه دلیلی دارد که جلسه برگزار شود ؟ چه دلیلی دارد که اصلاً قوه قضاییه و دادگاه و ... داشته باشیم !؟ وقتی کسی شکایتی می کند حتما به دنبال رسیدن به منفعتی است پس اینکه قرار نیست نفعی به ملوان برسد چه معنی دارد ؟! گر نه این است که پاس تخلفی انجام داده ؟ با انجام این تخلف ضرری به ملوان رسیده که این مورد از چشم شاه حسینی دور مانده و یا اینکه ترجیح داده شده چشمانش بر روی آن بسته شود ! دو سوال در ذهنم آمد که جواب آنرا از شاه حسینی می خواهم :

1 – فرض کنیم روز آخر لیگ است و استقلال برای قهرمانی نیاز به یک برد دارد . در مقابل استقلال نیز ( بر فرض ) در مقابل تیم پاس قرار گرفته است و پاس با استفاده از 4 بازیکن خویش بازی را با نتیجه تساوی به پایان می برد و در نتیجه استقلال از قهرمانی محروم می شود . آیا رای آن دادگاه هم بمانند ملوان - پاس خواهد بود !؟

2 – فرض کنیم باز هم روز پایان لیگ است . راه آهن سقوط کرده و جدال برای سقوط بین ملوان و فولاد ادامه دارد . فولاد 2 امتیاز از ملوان بیشتر دارد و در بازی آخر با ملوان بازی دیدار می کند . از 4 بازیکن استفاده می کند و با اتکا به آنان بازی را با تساوی به پایان می برد و هیئت منصفه لیگ هم فقط یک امتیاز به ملوان می دهد و درنتیجه ملوان سقوط می کند . آیا اینجا حقی ضایع نشده است ؟! آیا واقعا اگر استقلال و یا پیروزی یک سمت این قضیه بودند باز هم نتیجه اینی میشد که شنیدیم و دیدیم ؟! من که چنین فکر نمی کنم و قطعا می دانم شما هم اینگونه نمی اندیشید . امروز هم در برنامه « با ورزش » از شبکه باران آقای پورطهماسبی مدیرعامل ملوان از عزم بالای باشگاه در بدست آوردن این 3 امتیاز خبر داد به نحوی که گفت اگر شورای استیناف به ما جواب ندهد به دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم برد . متاسفانه برخی تصمیمات غلطی که در فدراسیون و ادارات تابعه گرفته می شود چنان کار را بر باشگاهها تنگ می نماید که تیمی به مانند ملوان هم مجبور به واکنش میگردد . به هر حال امیدواریم که در نهایت ملوان به حق قانونی خود برسد .

سخنی با دوستان :

مدت یک سال و اندی است که درخدمت شما بوده ام . امیدوارم این وبلاگ مورد استفاده قرار گرفته باشد و آنچه که می نویسم مورد قبول دوستان قرار گرفته باشد . ادامه فعالیت این وبلاگ محقق نمیشد مگر با همفکری و مساعدت شما عزیزان . پس مارا در هرچه پربارتر و بهتر شدن باواریا یاری نمایید .

روزهای خوشی برایتان آرزومندم .

نظرات 12 + ارسال نظر
محمد(aabaay) پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 04:29 ق.ظ

aabaay ba shoma harf mizane,29 sale az ghazian,sale khubi baraye hame hawadarane malawan arezumanadam wa ruze siahi nazdik baraye esteghlal perspolis wa hameye afrade fasede fedrasiun wa tarbiat badani arezu mandam,jan hamchena malawan ast ta abad,reza jun shoma ham khaste nabashi,sedaye ma bayad be ye jaii berese,bayad ma malawaniha ba ham motahed bashim,bedune ta'asobe kor,ba dide baz,be aghaye ahmadzade sms zadam va ham tashakor kardam ham azash bord khastam,jawabamo dar nahayate sadegi dad,wa kolli hal kardam,MA MITAWANIM,
JAN MALAWAN AST .....

آرمین جمعه 3 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:44 ق.ظ http://malavanbandar.tk

سلام پیله آبای سال نو شما مبارک باشه امیدوارم سال خوب و خوشی را همراه خانواده در پیش داشته باشید. و همینطور سال پربرکتی برای ملوان باشه
امارت در مورد فجرم حرف نداشت سعی کن همیشه اینطوری بازیهای رودرور در تاریخ لیگ برتر را بنویسی

سید علی یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:42 ب.ظ http://bavaria.blogsky

سال نو ی آریایی بر تو وتمامی ملوانیهاوطرفداران قوی سفید مبارک باد .آرزوی سالی خوش و پر از برد برای قوهای سفید وکوسه های قرمز رااز خدای بزرگ اهورا مزدا خواستارم.

فرزاد دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:36 ق.ظ

JAN MALAWAN AST

امیر بایرنی سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:43 ق.ظ http://www.bayernclub.com

سلام
حاجی سال نو مبارک

محمد(aabaay) چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:04 ق.ظ

sallam reza jan,bazi foolad tu stadium mibinamet,mibarim

محمد(aabaay) پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:55 ق.ظ

malawan mahkum shod,1bazi bedune tamashagar,waghteshe ke haghemono az rah haye gheyre mota'aref begirim,mesle eteraz ,tahason wa....,cheghadr delam mikahd shah hoseini ro jer bedam

محمد(aabaay) پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:07 ق.ظ

garche zaatan ye barceloniam wa az bayern ham khosham nemiad amma be ehteame pesarkhalam SARANG va haj reza mazlum va hamchenin barhaye motawali ke real ro hazf karde,bakhte bayern be milan ro tasliat migam,ma farda sabaa batri ro mizanim jatun saba shahr khali

mohammad شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:45 ب.ظ

با سلام . آدرس رو از وحید گرفتم ، کارت عالی به این همه پشتکارت تبریک می گم .
محمد دریاکش از اهواز

سعید جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:42 ق.ظ http://leon.blogsky.com

سلام رضا جان امیدوارم تو لیگ بمونیم فولاد تیم خیلی مهمی نیست هزینه ای هم که کرده چندین برابر م هست ولی امیدوارم راه اهن جلوی ما هم اینقدر بد و بی تفاوت بازی کنه.بازی راه اهن و فولاد منو یاد بازی عقاب با نفت دو سال پیش تو لیگ یک انداخت.

محمد aabaay شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:49 ب.ظ

tabrik;zob shodane zobahan

;update;update

فرزاد ملوانی چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:07 ب.ظ

چاکرم رضا جان آقا update نمی کنی راستی ۳ امتیاز بازی با پاس چی شد ؟یکی نیست دنبال کارا بیافته بابا تیمهای دیگه یکی پشتشونه که اینقد تر می زنن و هیچکی ..ماشونم نمی تونه بگیره به امید قهرمانی ملوان درلیگ با همستگی بر ضد ملوانی لعنت هر چی غیر ملوانی خدا نابودشون کنه (الهی آمین)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد