ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ملوان - پرسپولیس

ملوانی‌ها برای بازی مقابل پرسپولیس لحظه‌شماری می‌کنند

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی درشرایطی روزپنجشنبه به مصاف تیم صدر جدولی لیگ برتر یعنی پرسپولیس می‌رود که انگیزه زیادی برای پیروزی دارد.
ملوانی‌ها به رغم ارائه بازی‌های خوب و صرف انرژی بسیار در این فصل در بعضی موارد با بدشانسی مواجه شده‌اند.
با این حال شاگردان مربی جوان این تیم یعنی " محمد احمدزاده" درس گل زدن را بسیار خوب از این مربی فراگرفته‌اند و تنها چیزی که باید به آن دقت کنند ، پرهیز از شتابزدگی است.
این بازیکنان جوان و باانگیزه در بازی خود مقابل تیم پرمهره و مدعی قهرمانی آسیا یعنی سپاهان بسیار خوب عمل کردند و جز در بعضی دقایق کاملا توپ و زمین را در اختیار داشتند.
اما همین بازیکنان در این بازی با یک بدشانسی در به ثمر رساندن پنالتی و توپی که در یک لحظه به پای بازیکن خودی برخورد کرد و در کمال ناباوری وارد دروازه خودی شد، روبه‌رو شدند.
در بازی مقابل سایپا نیز به‌رغم اینکه همه تصورمی‌کردند که شرایط نامساعد جوی و بارندگی به یاری این تیم خواهد آمد،اینگونه نشد ولغزندگی زمین موجب شد که توپ از زیرپای مدافع خودی رد شده و وارد دروازه شود و آه از نهاد همگان برآید.
پیش بینی می‌شود که بازی ملوان و پرسپولیس به دلیل آنکه هر دو تیم از تیم‌های باسابقه و پرطرفداری هستند یک بازی کاملا تهاجمی و پرگل باشد.
شاید علت این پیش بینی آن باشد که محمد احمد زاده سرمربی ملوان و افشین قطبی سرمربی پرسپولیس هر دو از طرفداران سرسخت بازی زیبا و تماشاچی پسند هستند.
سرمربی تیم ملوان در خصوص بازی روز پنجشنبه در مقابل پرسپولیس گفت:
بازیکنان ملوان به منظور جبران ناکامی هفته گذشته درمقابل سپاهان و امتیازاتی که به دلیل بداقبالی از دست داده‌اند، برای بازی مقابل این تیم لحظه شماری می‌کنند.
"محمد احمدزاده" در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بازی‌های انجام شده توسط دو تیم پیش بینی می‌شود که روز پنجشنبه توپ کمتر درمیانه میدان جریان داشته باشد وهمگان بیشترشاهد بازی در مقابل دروازه‌ها باشند.
‌اعتقاد وی موفقیت در این بازی که با توجه‌به‌حمایت سرسختانه تماشاچیان کاملا قابل انتظار است در روحیه‌بخشی و حفظ تیم ملوان به عنوان یکی از تیم های صدر جدولی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.
وی خاطرنشان کرد: بازی ملوان و پرسپولیس همواره جزء بازی‌های انگیزشی بوده و هواداران تعصب خاصی بر روی نتیجه این بازی داشته‌اند. احمدزاده افزود: اگر چه پرسپولیسی‌ها از مهره‌های خوب و باسابقه برخوردار هستنداماانگیزه بازیکنان جوان و باآینده ملوان درصورت یاری شرایط می‌تواند برای پرسپولیسی‌ها مشکل آفرین باشد. وی تاکید کرد:آن چه برای تیم ملوان مهم است انجام یک بازی خوب، تهاجمی، زیبا و در عین حال نتیجه‌بخش می‌باشد.
تیم پرسابقه ملوان بندرانزلی از جمله تیم‌هایی است که به اعتقاد صاحب نظران امر ورزش به رغم برخی بداقبالی‌ها در مسابقات لیگ برتر امسال بسیار خوب و در شان شایستگی‌های خود ظاهر شده است.

این تیم امسال در مسابقات هفتمین لیگ برتر ‪ ۱۰‬بازی انجام داده که حاصل آن کسب ‪ ۱۵‬امتیاز و قرارگیری در جایگاه چهارم جدول است.

------

نمیدونم چرا هر کاری می کنم هیچی نمی تونم درست و حسابی بنویسم . شرمنده ! انشالله بمونه برای بعد از بازی . در مورد پیش بینی بازی هم فکر می کنم سرعت مهاجمهای ملوان بلای جون مدافعین کند پرسپولیس بشه .اگه گل نخوریم ( یا حداقل زیاد نخوریم !!  ) حتماْ برنده بازی خواهیم بود . مطمئن باشید .

نظرات 25 + ارسال نظر
وارش چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:21 ب.ظ http://www.waresh.com

سلام داش رضا
ما هم از صمیم قلب امیدواریم که ملوان این بازی رو ببره. مخصوصا من که در لونه دشمن هستم ( همه هم خونه ای هام پرسپولیسی هستند و مسلما من ملوانی!
اگه پرسپولیس ببره که دهنم صافه... و اگه ملوان ببره دهنشون .... :دی
راستی عکس خودتو میتونی تو صفحه اول وارش ببینی... یادته که یه بار اومده بودم دم ساحل داشتین فوتبال میزدین

کوشا چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:22 ب.ظ

با سلام به همه دوستان
به امید خدا فردا با غیرت و جنگندگی بازیکنان و تشویق بی امان مردم خوب شهرمان پرسپولیس را له خواهیم کرد .
بعد از استقلال حالا نوبت پرسپولیس است ما فقط برد می خواهیم

یا سید آقا نجفی . . .

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:07 ب.ظ

ملوان.عشق واقعی
با آرزوی برد ملوان برابر پرسپولیس که هیچ گهی نیست
ملوان بندر انزلی قوی سپید خزری

ابای چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:08 ب.ظ

jan malawan
jan mamy

محسن چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:26 ب.ظ http://waresh.com

با وارش مهربون باش مهندس!

jan malawan چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:42 ب.ظ

پرسپولیس با چهره اى متفاوت در انزلى
نیمکت نشینى شیث، آشوبى و رودباریان
فردا قرار است چهره اى تازه از پرسپولیس ببینیم. چهره اى متغیر نسبت به چند هفته اخیر، یکى از این تغییرات به نیمکت نشینى دوباره شیث رضایى مربوط است. او احتمالا در دیدار با ملوان بار دیگر نیمکت نشینى را تجربه خواهد کرد. شیث حتى در تمرینات اخیر پرسپولیس هم معمولا در جمع بازیکنان ذخیره دیده مى شد و در آخرین تمرین هم در ترکیب اصلى حضور نداشت. ظاهرا قطبى تصمیم دارد بهادر عبدى را در این بازى جایگزین شیث کند و این در حالى است که بازى کردن در زمین انزلى بازیکن قدرتى مى طلبد. نبى الله باقرى ها هم با اطمینان مى توان گفت که فیکس است، البته به جاى محمد نصرتى محروم. دیگر بازیکنان خط دفاعى پرسپولیس نیز سپهر حیدرى و پژمان نورى خواهند بود، مثل هفته هاى قبل. به یک خط جلوتر مى رویم. جایى که این بار از الونگ خبرى نیست و فرزاد آشوبى هم این بار حضور نخواهد داشت. او مثل هفته هاى قبل روى نیمکت خواهد نشست. احتمالا حسین بادامکى جایگزین او مى شود. جاى کریم باقرى هم ثابت است. عباس آقایى بار دیگر به ترکیب اصلى بازمى گردد و همچون منیعى و نیکبخت، پشت سر تک مهاجم که احتمالا فراز فاطمى است به میدان خواهد رفت. این ترکیب البته در تمرینات اخیر به عنوان ترکیب اصلى مورد استفاده قرار گرفته و به نظر مى رسد قطبى با همین ترکیب، پرسپولیس را در انزلى به میدان بفرستد.

ابای پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:35 ق.ظ

بازی بزرگ هفته یازدهم برای فوتبال انزلی چیز دیگری است. ملوان در صورت پیروزی در این مسابقه شاید حتی یک پله هم در جدول صعود نکند اما صاحب پایه‌ای می‌شود که در بازی‌های آتی آنان را به نقاط بالاتر جدول می‌رساند و حتی می‌تواند زمینه مدعی شدن تیم شمالی برای قهرمانی را فراهم کند. در چنین شرایطی بدیهی است که پرسپولیس با اندیشه‌ای متفاوت از بازی‌های قبلی به میدان خواهد آمد. شاید متفکرانه‌ترین بازی پرسپولیس در انزلی انجام شود. اگرچه احمدزاده اعتقاد دارد که پرسپولیس فوتبالی دفاعی را اجرا نخواهد کرد اما قطبی که اهمیت این بازی را می‌داند حتماً با روشی قابل اطمینان تیم خود را به میدان خواهد فرستاد. زدن یک گل به ملوان، عصبی کردن این تیم برای رسیدن به گل تساوی و سپس اداره کردن بازی به ترتیبی که 90 دقیقه در یک چشم به هم زدن به پایان برسد می‌تواند روش پرسپولیس در این مسابقه باشد و هیچ ایرادی هم به آن وارد نیست. با این حال باید پیش‌بینی دیگری هم از این بازی داشت؛ این که دو تیم فوتبالی هجومی و زیبا را ارائه کنند.‌ سالارزاده(ملوان-) مدافع میانی جوان آزمایش سنگینی در پیش دارد. او مقابل خلیلی قرار می‌گیرد که بهترین گلزن لیگ برتر است. سعید سالارزاده می‌تواند جا پای بزرگان ملوان بگذارد و این فرصت خوبی است.‌ رافخایی(ملوان-)جلال رافخایی مهاجم سرعتی ملوان یک سازنده خوب است ولی گل زدن مقابل پرسپولیس چیز دیگری است. احمدزاده از بازیکنانی مثل رافخایی در این مسابقه انتظار ویژه‌ای دارد که آنها باید برآورده کنند.واعظی(پرسپولیس-) احتمال بازی کردن واعظی در انزلی زیاد است و از آنجا که پرسپولیس بازی سنگینی در پیش دارد اهمیت کار این دروازه‌بان بالا می‌رود. پرسپولیس درون دروازه با تعدد مهره روبه‌رو است و برای فیکس شدن در این تیم فرصت خوبی نصیب واعظی شده.‌خلیلی(پرسپولیس-) سنتر فوروارد پرسپولیس برای دستیابی به عنوان آقای گلی مسابقات گل زدن در بازی‌های دشوار را فراموش نخواهد کرد، چرا که گل‌های چنین مسابقاتی برای رسیدن به این عنوان می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

مجیدفرحناک۲سال‌ محروم‌ شد پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:46 ق.ظ

مجید فرحناک، بازیکن‌ 24 ساله‌ تیم‌ منتخب‌ گیلان، یکى‌ از 6 بازیکنى‌ بود که‌ در جریان‌ فینال‌ رقابت‌هاى‌ فوتبال‌ المپیاد ایرانیان‌ تست‌ داد و پاسخ‌ آزمایش‌ وى‌ مثبت‌ اعلام‌ شد. تیم‌ منتخب‌ گیلان‌ در واقع‌ تیم‌ شهردارى‌ بندرانزلى‌ بود که‌ بهمن‌ صالح‌نیا، سرمربیگرى‌ آن‌ را برعهده‌ دارد.
صالح‌نیا دیروز به‌ «خبرورزشی» گفت: «در مسابقه‌ فینال‌ آقاى‌ بهاروند، رئیس‌ هیأ‌ت‌ فوتبال‌ لرستان‌ به‌ ما یادآورى‌ کرد که‌ از طرف‌ فدراسیون‌ پزشکى‌ ورزشى‌ از بازیکنان‌ تست‌ دوپینگ‌ به‌ عمل‌ مى‌آید. (بازى‌ فینال‌ بین‌ لرستان‌ و گیلان‌ برگزار شد) ما هم‌ قبلش‌ به‌ بازیکنان‌ گفته‌ بودیم‌ که‌ مراقب‌ باشند و اگر مسأ‌له‌اى‌ هست‌ به‌ ما اطلاع‌ دهند اما این‌ جوان‌ چیزى‌ به‌ ما نگفت.»
صالح‌نیا ادامه‌ داد: «چهار روز پیش‌ به‌ ما خبر دادند که‌ فرحناک‌ دوپینگ‌ کرده. البته‌ هنوز به‌طور رسمى‌ حکم‌ را به‌ ما ابلاغ‌ نکرده‌اند. از خودش‌ که‌ سئوال‌ کردم‌ گفت‌ در دوره‌ بدنسازى‌ از موادى‌ استفاده‌ کرده‌ که‌ به‌ تقویت‌ عضلات‌ کمک‌ مى‌کرده‌ است.»
سرمربى‌ شهردارى‌ بندرانزلى‌ در پاسخ‌ به‌ این‌ مطلب‌ که‌ «وى‌ دو سال‌ محروم‌ شده، آیا ارزشش‌ را داشت؟» گفت: خودش‌ کرده‌ و باید هزینه‌اش‌ را بدهد. البته‌ او بازیکن‌ فیکس‌ ما نیست‌ ولى‌ در این‌ بازیها چند بار به‌ میدان‌ رفت. ما به‌ همه‌ بازیکنان‌ توصیه‌هاى‌ لازم‌ را کرده‌ بودیم.
تشدید محرومیت‌هاى‌ فیفا
به‌ گفته‌ دکتر شریف‌ از چند ماه‌ پیش‌ محرومیت‌هاى‌ فیفا علیه‌ بازیکنان‌ دوپینگى‌ تشدید شده‌ است. شریف‌ مى‌گوید: «قبلاً‌ مرتبه‌ اول‌ 6 ماه، مرتبه‌ دوم‌ 2 سال‌ و مرتبه‌ سوم‌ محرومیت‌ مادام‌العمر در انتظار بازیکن‌ خاطى‌ بود اما حالا ابتدا 2 سال‌ و بعد براى‌ همیشه‌ محروم‌ مى‌شود. از همین‌رو این‌ بازیکن‌ براى‌ مرتبه‌ اول‌ 2 سال‌ محروم‌ شده‌ است.»
پیش‌ از این‌ مهدى‌ واعظى‌ و سرلک‌ بازیکنانى‌ که‌ پاسخ‌ تست‌ دوپینگ‌ آنها مثبت‌ اعلام‌ شده‌ بود به‌ مدت‌ 6 ماه‌ از حضور در میادین‌ محروم‌ شده‌ بودند. فدراسیون‌ فوتبال‌ به‌ زودى‌ با صدور اطلاعیه‌اى‌ در این‌ خصوص‌ شفاف‌سازى‌ لازم‌ را انجام‌ خواهد داد.

ابای پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:41 ق.ظ

حمدزاده: باقرى و خوردبین به قطبى مى گویند که در انزلى چه خبر است
پرسپولیس را مى بریم، این را تیتر کنید!
بدون شک دیدار با ملوان سخت ترین بازى پرسپولیس تا این هفته از لیگ برتر خواهد بود و سرخپوشان تهرانى روز سختى مقابل شاگردان احمدزاده خواهند داشت. سرمربى ملوان قبل از بازى با استقلال در هفته دوم با قاطعیت از پیروزى تیم اش حرف زد. او در آستانه بازى با پرسپولیس مى گوید: «قرار است که این بازى را هم ببریم و شک نکنید که آنها بدون امتیاز انزلى را ترک خواهند کرد.»

شرایط ملوان در آستانه این بازى چطور است؟
<همه چیز خوب پیش مى رود و مشکل خاصى نداریم، امیدوارم شرایط جوى مناسب باشد تا بازى زیبایى را از هر دو تیم شاهد باشیم.
مثل اینکه امروز هوا بارانى خواهد بود.
< طى روزهاى گذشته هواى انزلى صاف بوده و امیدواریم باران نیاید، اگر بارندگى باشد زیبایى هاى بازى کم خواهد شد.
به نظر مى رسد که بازى سختى در پیش داشته باشید، اینطور نیست؟
< خیر، اتفاقا پرسپولیس به سخت ترین بازى اش رسیده چون آنها در هفته هاى گذشته بازیهاى آسان هم داشته اند ولى تمامى بازیهاى ملوان سخت بوده و ما به این شرایط عادت کرده ایم.
پس یک روز راحت را براى ملوان پیش بینى مى کنید؟
< پرسپولیس روز سختى در انزلى خواهد داشت چون ما در ورزشگاه تختى از حمایت طرفداران متعصب ملوان بهره مى بریم و در زمین خودى به هیچ تیمى باج نمى دهیم. کریم باقرى به عنوان کاپیتان تیم و همچنین خوردبین به عنوان سرپرست به قطبى خواهند گفت که در انزلى چه خبر است و چه سختى هایى پرسپولیس را تهدید مى کند.
فکر مى کنید اگر ببازید، طرفداران ملوان چه برخوردى خواهند داشت؟
< تماشاگران ملوان اخلاق منحصر به فردى دارند و بازى زیبا را از همه چیز مهم تر مى دانند، در ضمن ما به باخت فکر نمى کنیم و این اتفاق هرگز نمى افتد.
قبل از بازى با استقلال گفتید که حریف بدون امتیاز انزلى را ترک مى کند، این حرف را در مورد پرسپولیس هم مى زنید؟
< بله، قرار است که این کار را بکنیم و شک نکنید که پرسپولیس را شکست خواهیم داد، این حرف مرا تیتر کنید!
چرا اینقدر با اطمینان حرف مى زنید؟
< من به بازیکنان و تماشاچى هاى ملوان اعتقاد ویژه اى دارم و شک نکنید که ۳ امتیاز مال ما است. البته امیدوارم اسیر اتفاقات فوتبال و بدشانسى نشویم.
ولى شکست دادن پرسپولیس سخت تر از استقلال است.
< اصلا اینطور نیست چون ما استقلال را در بهترین شرایط اش بردیم، آنها تمامى بازیکنانشان را در اختیار داشتند و از لحاظ روحى هم شرایط این تیم ایده آل بود. البته استقلال به فوتبال زیبا توجه ویژه اى داشت که این کار ما را سخت مى کرد، فکر نمى کنم پرسپولیس چندان به فوتبال زیبا اهمیت بدهد.
چرا؟
< براى آنها نتیجه گرفتن از همه چیز مهم تر است و به همین دلیل زیبا بازى کردن را در اولویت قرار نمى دهند.
نقاط ضعف و قوت پرسپولیس را در چه مى بینید؟
< بهتر است در این مورد حرفى نزنم، فقط باید بگویم که آنها بعضى مواقع در دفاع کردن غافلگیر مى شوند و ما باید از این موضوع نهایت استفاده را ببریم.
غیبت نصرتى و الونگ براى شما یک خبر خوشحال کننده است، اینطور نیست؟
< از وضعیت الونگ خبرى ندارم ولى به طور حتم غیبت نصرتى به سود ما است چون او عنصر مهمى در خط دفاعى پرسپولیس محسوب مى شود.
فکر مى کنید پرسپولیس از ملوان مى ترسد؟
< بله، آنها از ما ترس دارند و به همین دلیل متمرکز و دفاعى بازى خواهند کرد. بعید مى دانم پرسپولیس ریسک کند مگر اینکه از ما عقب بیفتد.
این فصل خیلى خوب نتیجه گرفتید، اینطور نیست؟
< من هنوز از نتایج ملوان راضى نیستم چون مقابل شیرین فراز، صباباترى، سایپا و سپاهان نباید امتیاز از دست مى دادیم. پتانسیل ملوان بالا است و باید بهتر از این نتیجه بگیریم.
چرا فصل قبل خوب نتیجه نگرفتید؟
< چون در هفته سوم به تیم اضافه شدم و بدنسازى هم نکرده بودیم، ما فقط باید به سقوط نکردن فکر مى کردیم. امسال شرایط فرق دارد و بازیکنى هم از جمع ما جدا نشده و باید خیلى خوب نتیجه بگیریم.
به نظر شما چه تیمى قهرمان مى شود؟
< از حالا نمى توان نظر داد، باید تا نیم فصل صبر کنیم.



پرسپولیسى ها بدانند

رافخایى: در انزلى امتیاز گرفتن سخت است



ملوانى ها چند سالى است که موفق به شکست پرسپولیس نشده اند و در این فصل با وجود شرایط نسبتا خوبى که در جدول دارند، در فکر گرفتن امتیاز از پرسپولیسى ها هستند.
سید جلال رافخایى اگرچه این مسابقه را سخت مى داند اما به گرفتن امتیاز از صدرنشین لیگ امیدوار است: «پرسپولیس خط حمله خطرناکى دارد اما ما مى خواهیم به آنها ثابت کنیم که در انزلى امتیاز گرفتن از ملوان کار خیلى سختى است.»

ملوان فصل گذشته در آستانه سقوط از لیگ برتر قرار داشت اما امسال در رتبه چهارم جدول قرار دارید. چه تغییرى در این تیم به وجود آمده؟
< مدیریت این باشگاه از بنیان تغییر کرد و مدیریت جدیدى در رأس باشگاه قرار گرفت. تمام بازیکنان فصل پیش حفظ شدند و سایر بازیکنانى هم که جذب کردیم همگى بازیکنانى خوب هستند. علاوه بر اینها، تمرینات بدنسازى سنگینى را قبل از شروع فصل پشت سر گذاشتیم و از ابتداى لیگ با آمادگى کامل به میدان رفتیم.
دو سه سالى است که مقابل پرسپولیس به پیروزى نمى رسید، بازى امروز را چطور مى بینید؟
< تمرینات خیلى خوبى را پشت سر گذاشتیم و روز سه شنبه آخرین تمرین تاکتیکى مان را براى بازى مقابل پرسپولیس انجام دادیم. شب قبل از بازى هم بار دیگر فیلم بازى پرسپولیس را نگاه مى کنیم تا با آمادگى کامل به ورزشگاه برویم. امیدوارم این بار بتوانیم ۳ امتیاز این بازى را بگیریم.
پرسپولیسى ها نمى خواهند صدرنشینى جدول را از دست بدهند. پس با این حساب بازى سختى را در انزلى پیش رو خواهید داشت؟
< بازى فوق العاده سختى در پیش داریم اما از آنجا که در یکى دو بازى گذشته امتیازات فراوانى را از دست داده ایم، در این بازى محکوم به برد هستیم تا بتوانیم وضعیت مان را در بالاى جدول بهبود ببخشیم. به طور حتم میزبانى ما و حضور تماشاگران ملوانى کمک زیادى براى گرفتن هر ۳ امتیاز این بازى به ما خواهد کرد.
احتمال بارندگى در روز بازى وجود دارد ... به نظر شما این وضعیت به نفع ملوان است؟
< همه فکر مى کنند که بارندگى به نفع ماست اما تیم ما امسال روى زمین خیلى خوب کار مى کند و روى چمن خیس نمى تواند بازى کند به همین دلیل درصورت بارندگى تیم ما به مشکل برمى خورد. در بازى مقابل سایپا هم به دلیل بارندگى بازى را باختیم.
بازى را چطور پیش بینى مى کنید؟
< بازى سختى خواهد بود چرا که پرسپولیس خط حمله خطرناکى دارد. ما در این بازى در مرحله اول باید مراقب باشیم که گل نخوریم و دوم اینکه گل بزنیم. روى مهاجمان پرسپولیس برنامه ریزى کرده ایم و با آنالیز بازیهاى آنها و شناخت نقاط ضعف و قوت تیم پرسپولیس برنامه اى براى از کار انداختن خط حمله این تیم داریم تا بتوانیم به گل برسیم.
نبود نصرتى در خط دفاعى پرسپولیس به فورواردهاى ملوان کمکى خواهد کرد؟
< پرسپولیس تیم پر مهره اى است و نبود نصرتى خیلى برایشان گران تمام نمى شود چون مهره هاى دیگرى دارند که جایگزین او کنند. به همین دلیل نبودن نصرتى براى مهاجمان ملوان تأثیرى نخواهد داشت.




علی بارسا جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:28 ب.ظ

ابای شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:55 ق.ظ

مازیار زارع:

کاپیتان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: پرسپولیس در دقایق پایانی بازی از ملوان سرتر بود هر چند که پیش از این ما بهتر ظاهر شده بودیم.
مازیار زارع اظهار داشت: بازیکنان ما در این بازی بسیار خوب ظاهر شدند و تمام تلاش خود را هم در به اجرا در آوردن دستورات تاکتیکی به کار گرفتند که قابل ستایش بود.وی افزود: در نیمه اول دو تیم تقریباً محتاطانه بازی می‌کردند که در این بین پرسپولیس بیشتر چشم به کار دفاعی و استفاده از ضد حملات داشت.کاپیتان ملوان تصریح کرد: پرسپولیس در 20 دقیقه پایانی موقعیت‌های بیشتری داشت و حتی این امکان وجود داشت که شکست را هم به ملوان تحمیل کند.زارع در خاتمه درخصوص مصدومیت خود یادآور شد: به علت کشیدگی کشاله ران از فردا (شنبه 15 آبان) کار در حالی خود را به همراه تیم پزشکی آغاز خواهم کرد اما بعید می‌دانم به دیدار آتی ملوان برسم و قادر به حضور در میدان باشم.


پژمان نوری:
ملوان یک لحظه هم ضد فوتبال بازی نکرد
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ملوان یک لحظه هم ضد فوتبال بازی نکرد و در مصافی جوانمردانه مرد و مردانه تا دقیقه 90 فقط تدابیر تاکتیکی مربی خود را به نمایش گذاشت. پژمان نوری خاطرنشان کرد: ما در این دیدار تنها یک بار نیکبخت توانست گلی را رقم بزند .وی اضافه کرد: روی هم رفته این تساوی هم کمک کرد که پرسپولیس در صدر جدول باقی بماند و در سایر دیدارهای خود دیگر امتیاز از دست ندهد .


احمدزاده:
تعویض‌های اجباری مانع از برتری ملوان شد
سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: تعویض‌های اجباری بر اثر مصدومیت، دو بازیکن ما، مانع از برتری ملوان در بازی با پرسپولیس شد.
محمد احمدزاده عنوان کرد: ما در این بازی فقط به دنبال برد بودیم که متأسفانه به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکردیم چرا که از دقیقه 70 به بعد اهداف تاکتیکی‌مان در زمین ناقص اجرا شد.وی افزود: مصدومیت زارع و رمضانی ضربه سنگینی به کار گروهی ما زد و با وجود در دست داشتن پرسپولیس پیش از این اتفاق به یکباره آنها حاکم بر توپ و میدان شدند.سرمربی ملوان تصریح کرد: با این حال تماشاگران ما تا حدود زیادی از بازی ملوان راضی بودند و اگر بازی سیر طبیعی خودش را دنبال می‌کرد نمی‌گذاشتیم 2 امتیاز از دستمان بپرد. احمدزاده از عملکرد بازیکنانش تمجید کرد و یادآور شد: بچه‌های ما توانایی انجام فوتبال با کیفیت بالاتری را هم داشتند اما تجربه پرسپولیس باعث مشکلاتی برای تیم ما شده که حتی می‌توانست در دقایق پایان کار را به سود خود به پایان ببرد.


کریم باقری:
ملوان در خانه به تیمی باج نمی‌دهد
کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: ملوان در خانه به تیمی باج نمی‌دهد و به راحتی امتیازی را به حریف خود تقدیم نمی‌کند.
کریم باقری خاطرنشان کرد: آنها پس از اینکه مقابل ما دروازه‌شان باز شد؛ یک لحظه هم حملات خود را رها نکردند و آنقدر نفوذهای پیاپی‌شان را ادامه دادند تا به کل تساوی دست یافتند.وی اضافه کرد: ما به خاطر حفظ صدرنشینی در لیگ نیاز مبرمی به 3 امتیاز دیدار داشتیم تا فاصله امتیازاتمان را با سایر رقبا افزایش دهیم که نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم و مقابل ملوان تساوی کردیم.

ابای شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:08 ق.ظ

احمدزاده با ملوان خداحافظى کرد
-تمرینات ملوان از این پس با یک غایب بزرگ برگزار خواهد شد. محمد احمدزاده تا سه هفته در تمرینات ملوان حاضر نخواهد شد. بعد از دیدار پنجشنبه مقابل پرسپولیس سرمربى ملوان با شاگردانش خداحافظى کرد. احمدزاده تا سه هفته به تهران مى رود تا در کلاس پیشرفته مربیگرى شرکت کند. این کلاس ها از شنبه به مدت ۳ هفته برگزار مى شود. احمدزاده هنگام خداحافظى به بازیکنان گفت: «نهایت همکارى را با فرهاد پورغلامى انجام دهید. شما بازیکنان حرفه اى هستید و مى دانم مشکلى در نبود من پیش نمى آید. هر زمان احساس کردم به وجودم نیاز است باز خواهم گشت.» قرار است احمدزاده تنها در هنگام مسابقات تیمش را همراهى کند.
مصدومیت سه هفته اى زارع
تساوى مقابل پرسپولیس یک خبر بد هم براى انزلى چى ها داشت. مازیار زارع دو تا سه هفته از میدان دور خواهد ماند. گفته مى شود کاپیتان ملوان که در نیمه دوم به خاطر مصدومیت از زمین بیرون رفت دو تا سه هفته نمى تواند پا به توپ شود. زارع دچار کشیدگى ران پاى چپ شده است. این خبر در آستانه دربى شمال براى هواداران و کادر فنى ملوان بسیار ناراحت کننده بود. ملوان در هفته دوازدهم میهمان پگاه گیلان خواهد بود.
کرى خوانى نماینده انزلى روى هوا!
عجب نماینده فوتبالدوستى دارد انزلى! حق شناس نماینده مردم انزلى در مجلس که نشان داده است تا چه حد به فوتبال و ملوان علاقه دارد دیروز از تهران همسفر پرسپولیسى ها بود. پژمان نورى مدافع انزلى چى پرسپولیس در هواپیما او را به هم تیمى هایش معرفى کرد. بعد از آشنایى، حق شناس ابتدا به پرسپولیسى ها به خاطر حضور در انزلى خوش آمد گفت و سپس شروع به کرى خوانى براى پرسپولیسى ها کرد. او گفت: «امیدوارم از انزلى خاطره خوبى داشته باشید اما مطمئن باشید اولین باخت خود را در انزلى تجربه مى کنید.» این کرى خوانى نماینده انزلى باعث تشویقش از طرف مسافران شد.

جهان فوتبال شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:52 ب.ظ

وشاید دیوانه‌ای به نام احمدزاده

این جزو معدود دفعاتی بود که افشین قطبی خواست اول حریفش را ببیند. تیمش کمی تغییر موضع داد. دو غایب بزرگ در خط دفاعی از پرسپولیس یک چهره آشنا ساخت و ملوان با تفکرات محمد احمدزاده عوض شده بود. قطبی می‌خواست همین تغییرات را ببیند. جابه‌جایی‌ها در ترکیب ملوان مشهود بود. شاید کمتر از 10 دقیقه طول کشید تا قطبی بفهمد حریفش این بار از آرایش 1-3-2-4 برای رسیدن به مقصودش استفاده کرده است. دو هافبک دفاعی برای از کار انداختن هافبک‌های نفوذ کننده و مهاجم کاذب پرسپولیس. احتیاط مقابل احتیاط. پرسپولیس داشت نگاه می‌کرد که ملوان اولین خطر را خلق کرد. به صحنه دقت کنید؛ <رضا نیک‌نظر> در عمق یک‌سوم دفاعی پرسپولیس صاحب توپ شد. تعلل نکرد، شوت نزد، به عمق نرفت، پاس به تک مهاجم عمقی نداد، چشم بسته به چپ داد و رمضانی را صاحب توپ کرد. فضای پشت بهادر عبدی، کوتوله خط دفاعی پرسپولیس... علیرضا رمضانی راحت توپ را در اختیار گرفت، دروازه را نگاه کرد و شوت زد. واعظی درازکش عالی گرفت. *** افشین قطبی این صحنه را دید و بعد باید از او پرسید کدام بازی‌های قبلی ملوان را آنالیز کرده بود؟ آیا آن پیروزی انزلی‌چی‌ها مقابل استقلال را زیر ذره‌بین برد؟ دو ارسال از چپ و دو گل... مقابل سپاهان یک پاس گل از علیرضا رمضانی. برابر سایپا اساس حرکت از چپ و بعد عمق بود. ملوان این‌گونه حمله می‌کرد و به گل می‌رسید. دقیقه هفتم داشت به هدفش می‌رسید. در روزی که محمد نصرتی نبود و نبی‌ا... باقری‌ها با تمام توانایی‌ها و پتانسیلی که پیش از این دیده بودیم، ولی برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت، چرا یکی دیگر از بهترین عناصر خط دفاعی سرخپوشان از ترکیب بیرون رفت؟ میان حرکات موزون در رختکن و نیمکت‌نشینی چه رابطه‌ای وجود دارد؟ آیا این بخشی از فرهنگ سازی است که مدیریت باشگاه به دنبالش بود؟ افشین قطبی از بهادر عبدی استفاده کرد که اصولاً نمی‌توان نامش را فوتبالیست گذاشت. او در فضاشناسی هم دچار مشکلاتی است که یار کناری‌اش را وادار می‌کند لحظه به لحظه او را هوشیار سازد. سپهر حیدری ناگهان مبدل به مرد چند کاره شد. هم پست خودش را پر می‌کرد و هم بازی دو یار کناری‌اش را کنترل می‌کرد. سپهر لیدر خط دفاعی شده بود. هر چند نبی‌ا... باقری‌ها با وجود اولین حضورش به مراتب بهتر از بهادر عبدی بود. بازیکنی که شاید هرگز در قواره پرسپولیس نشود. ملوان به کناره‌ها- پشت نوری و عبدی- چشم دوخت. نوری این بار یک دفاع کامل بود. سعی کرد نفوذ نکند و با وجود جوی که در ورزشگاه او را تحریک می‌کرد، باز هم در پست خودش باقی می‌ماند. پرسپولیس در نفوذ مجبور بود از سمت چپ خود استفاده کند، با نیکبخت و بادامکی و گاهی هم خلیلی. تاکتیک ملوان برای دفاع آفسایدگیری شد و تاکتیک پرسپولیس پرس کردن، دویدن و دویدن و فشار آوردن. فاصله دو گل اتفاق جالبی افتاده است. یک تفاوت آشکار در میانه میدان به چشم می‌خورد. ملوان عملاً یک بازیکن خود را از دست داد. می‌خواهیم بدانیم چه بر سر مازیار زارع گذشته که او تا این حد رخوت‌زده و سست، بی‌انگیزه و خالی و تهی از هر هیجان در زمین راه می‌رود، نه... شاید قدم می‌زند و می‌ایستد. احمدزاده که می‌خواست از او یک چهره بین‌المللی بسازد حالا زارع را ضعیف‌ترین مهره زمین می‌بیند. شاید او با بهادر عبدی در رقابت بود! نکته جالب جنگ میانه میدان است. نیک‌نظر، یوسف‌زاده، خدامرادی و رمضانی پاس کوتاه وبازی تک ضرب را جانشین زدن و کوبیدن بدن به بدن و ساق به ساق کرده‌اند. هافبک‌های پرسپولیس هم همین طور. دویدن یک اصل است، اما تیمی در دقایق و مقاطع صاحب برتری می‌شود که بهتر توپ را می‌چرخاند، نه این که بهتر توپ و یار حریف را می‌زند! پرسپولیس روی همین پاس‌های دقیق به گل برتری‌اش رسید. کوتاه‌ترین زمان و بهترین فضاها را انتخاب کردند. بادامکی را حرکت دادند و نیکبخت را در موقعیت‌ گلزنی دیدند. فقط 10 دقیقه طول کشید تا این برتری از بین برود. عبدی کجا بود، وقتی باز هم رمضانی صاحب توپ شد، نوری کجا بود، وقتی رافخایی آسوده خاطر به توپ هجوم برد! ملوان تازه زنده شد. احمدزاده در همان نیمه اول جسارت را به تیمش هدیه داد. به خوبی برتری رمضانی مقابل عبدی را دید و طهماسبی را وارد زمین کرد. حالا فرصت بود تا با آرایش 2-5-3 رمضانی در چپ آزادتر شود. هجوم ملوان 6 دقیقه قطع نشد. شاید قطبی‌ آرزو می‌کرد میان آن هیاهوی هواداران انزلی‌چی هر چه زودتر صدای سوت مظفری‌زاده به نشانه پایان نیمه اول را بشنود. پادزهر روی زمین خیس نیمه دوم باز هم پرسپولیس برای سرد کردن به زمین آمد. انگار مجبور بود خودزنی کند تابه یک تساوی راضی شود اما ملوان سرد نشد. دقیقه 49 طهماسبی در شرایطی کاملاً تک به تک قرار گرفت و باز هم واعظی پیروز شد. شاید این تنها تغییر مؤثر پرسپولیس در ترکیب خود بود. <نبی باقری‌ها> بهتر از آن چه تصور می‌شد نشان می‌داد، هر چند که در نیمه دوم تا حدودی تحت تأثیر بازی قرار گرفت. حملات ملوان 15 دقیقه ادامه داشت. ارسال از کناره‌، استفاده از شوت‌های پشت 18 قدم و در یک کلام خیمه زدن روی سر دفاع پرسپولیس. احمدزاده دقیقاً پادزهر پاشید. او دقیقاً از همان دقایقی که پرسپولیس برای سرد کردن بازی حریف استفاده می‌کرد بهره برد و توپ را داخل یک‌سوم دفاعی پرسپولیس چرخاند. پرس کردن دفاع حریف و بستن کریم باقری و الونگ الونگ بهترین راه حل برای ملوان بود. پرسپولیس به تک بعدی بودن رسید. نوری از چپ صاحب توپ می‌شد، با پاس 50 یا 60 متری توپ را به جناح مخالف می‌رساند. بادامکی یا خلیلی راه می‌افتادند و نفوذ می‌کردند. نیکبخت و فراز فاطمی وظیفه تأخیر انداختن بازی را داشتند تا هافبک‌ها اضافه شوند اما پرسپولیس تک بعدی بود، چون سمت راست نداشت. بازیکنی که حتی بلد نیست یک توپ ساده را روی دروازه سانتر کند،‌چرا باید در لیگ برتر توپ بزند؟ حالا پرسپولیسی بودن بهادر عبدی که دیگر یک معمای عجیب است! پرسپولیس از آن 15 دقیقه هجوم همه جانبه ملوان به سلامت گریخت. ... به پایان رسید اولین بار در دقیقه هفتادم (یعنی 25 دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم) پرسپولیسی‌ها صاحب موقعیت گل شدند. بادامکی فرار کرد، دریبل زد، به 18 قدم رسید و با پاس رو به عقب خلیلی را صاحب فرصت گلزنی کرد. این همه دروازه و یک دیرک دروازه 5 سانتی متری! خلیلی چگونه این توپ را به دیرک زد؟! آخرین راهکار ملوان جابه‌جا کردن هافبک‌هایش بود. راست پا در چپ، چپ پا در راست. برای به عمق زدن که این هم بی‌نتیجه ماند. رضایت قطبی از تساوی را می‌شد از تعویض‌هایش فهمید. 75 آقایی را وارد زمین کرد و نیکبخت را بیرون کشید اما احمدزاده صفر صفرزاده را وارد میدان کرد تا عملاً با 3 مهاجم بازی را دنبال کند. ملوان روی همین برتری نفری باید به گل برتری‌اش می‌رسید. طهماسبی در دقایق 80 و 83 دوبار پیاپی با واعظی تک به تک شد. اولی را واعظی بیرون آمد و دفع کرد، دومی را مهاجم ملوان به بیرون زد. دقیقه 88 پرسپولیس تا یک قدمی برتری رسید. خلیلی باز هم دروازه را باز نکرد. آن هم از 10 قدمی دروازه! دیدی؟تک امتیاز از انزلی برای پرسپولیس چندان هم ناخوشایند نبود. مقابل این شگفتی‌ساز در آن شهر امتیاز گرفتن ساده نبود اما قطبی به چه نتیجه‌ای رسید؟ آیا باقری‌ها امیدوارش نکرد؟ آیا واعظی برتری‌اش را به اثبات نرساند؟ آیا عبدی نشان نداد چندان شایسته آن پست و آن پیراهن نیست؟ آیا قطبی ندید حریفان می‌توانند مقابل آن 15 دقیقه سرد کردن، تیمش را بگیرند؟ آیا قطبی اشتباهاتش در تعویض‌ها را دید؟ آیا دچار یک خرافه نشده است؟!

پژمان نوری شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:54 ب.ظ

هو کردن به پژمان نوری

پژمان نوری که در انزلی به عنوان یک رقیب و دشمن دیده می‌شود به دلیل بازی کردن در پرسپولیس از دقیقه اول بازی با هو کردن‌ها و فحاشی‌های تماشاگران ملوان مواجه شد. فشار روانی تماشاگران که در نیمه دوم بازی و به واسطه بازی کردن پژمان مقابل جایگاه اصلی هواداران تیم حریف به اوج خود رسیده بود، تأثیر زیادی روی عملکرد نیمه دوم مدافع چپ پرسپولیس داشت.

پگاه دوشنبه 7 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:23 ق.ظ

مدیرانکاربلدوتماشاگران،ضامن موفقیت پگاه

نادر دست نشان یک چندی دیر اما در موقعیتی که هنوز می‌توان کاری انجام داد، به پگاه رفت. او به عنوان اولین حرفش پس از قبول این مسؤولیت می‌گوید: <با توجه به شرایطی که تیم پگاه در جدول دارد چهره تیم را در ادامه بازی‌های لیگ برتر تهاجمی می‌کنم. پگاه پتانسیل خوبی دارد و با تماشاگران خوب و مدیران کاربلدش تیمی است با خصوصیات مثبت که قابلیت‌هایی به مراتب بیش از این که نشان داده است، دارد.>‌ به نظر دست نشان: <پگاه در درجه اول محتاج اعتماد به نفس است و من با تمام وجود در این تیم کار خواهم کرد تا بتوانیم ناکامی‌های گذشته را جبران کنیم.>‌دست‌نشان مهم‌ترین برنامه خود را <باور دادن> به تیم برای دست یافتن به پیروزی می‌داند: <ایجاد همدلی بیشتر ما را درجهت تحقق این هدف کمک خواهد کرد و می‌توان با این دو فاکتور تیم را رو به جلو راه انداخت.>‌وی نوع تفکر و شیوه کار خود را با مربی قبلی پگاه کاملاً‌ متفاوت می‌داند: <با احترام فراوان به زحمات آقای جهانپور که در بالا آوردن این تیم زحمات زیادی کشید ولی من قصد دارم تا سبک بازی پگاه را کاملاً دگرگون کنم ودرادامه هم جایگاه بهتری را به این تیم اختصاص دهم.>‌

شاد: دست‌نشان می‌‌تواند

مهندس اسماعیل شاد، مدیرعامل باشگاه پگاه پس از انتخاب نادر دست‌نشان به عنوان سرمربی پگاه، حالا امیدوارانه به آینده نگاه می‌کند: <با انتخاب نادر دست‌نشان به عنوان سرمربی، امید زیادی به حفظ پگاه در لیگ برتر داریم.> شاد چگونگی انتخاب نادر دست‌نشان را تشریح می کند: <پس از بررسی‌های کارشناسی زیادی که در طول چند روز گذشته انجام دادیم، سرانجام با نظر تمام اعضای هیأت مدیره بر روی نام دست‌نشان به توافق رسیده و این مربی جوان و آینده‌دار رسماً هدایت پگاه را بر عهده گرفت. دست‌نشان از امروز کارش را در پگاه شروع می‌کند تا برای بازی آینده خود آماده شویم.> شاد دلایل انتخاب دست‌نشان را بیشتر توضیح می‌دهد: <از ابتدا عنوان کردیم که تنها به دنبال انتخاب گزینه‌های داخلی هستیم چرا که معتقدیم مربیان خارجی نمی‌توانند در کوتاه مدت چندان مفید و مثمرثمر باشند. مربیان خارجی برای هماهنگ شدن و آشنایی با فرهنگ و فضای حاکم بر فوتبال ایران، نیازمند زمان هستند که ما این فرصت را نداریم.> شاد گزینه‌های داخلی موجود را در ذهن خود دسته‌بندی می‌کند و به نتیجه‌ای به نفع پگاه می‌رسد: <ما حتی گزینه‌های داخلی را هم به دو بخش تقسیم کردیم. دسته اول مربیانی با تجربه و خوشنام هستند که حتی در صورت سقوط تیم‌شان به دسته یک چیزی از اعتبارشان کم نخواهد شد. دسته دوم نیز آن دسته از مربیان جوان و جسوری هستند که انگیزه زیادی برای اثبات شایستگی و توانایی خود دارند. آنها می‌توانند با روحیه و انگیزه بالایی که دارند شوک مثبتی را بر تیم‌شان وارد کنند. دست نشان از جمله این مربیان جوان است که می‌تواند تیم را از بحران نجات دهد. به کار و توانایی دست‌نشان ایمان داشته و معتقدیم که او می‌تواند پگاه را از بحران خارج کند. دست‌نشان برنامه کاملی برای رسیدن به هدف داشته و به گفته خودش اگر یک درصد احتمال می‌داد نمی‌تواند به خواسته‌اش برسد هرگز این مسؤولیت را نمی‌پذیرفت. دست‌نشان از معدود مربیانی بود که شرایط باشگاه را پذیرفت و این نشان می‌دهد که وی تا چه اندازه در کارش جدی است.> مدیرعامل باشگاه پگاه درباره ادامه همکاری با دارکو دراژیچ گفت: <دارکو همچنان به عنوان دستیار با تیم همکاری خواهد داشت و در کنار دست‌نشان بر روی نیمکت می‌نشیند. او مربی خوبی است اما تنها سابقه سرمربیگری نداشته است و می‌تواند به عنوان دستیار کمک زیادی به پگاه کند.> حرف آخر مهندس شاد این است، جملاتی امیدوار کننده: <در شرایط کنونی هدف اصلی ما حفظ پگاه در لیگ است. پس از آن به دنبال در پیش گرفتن روند رو به رشد نیز بوده و می‌خواهیم به رده‌های میانی جدول صعود کنیم. پگاه پتانسیل بالایی داشته و می‌تواند حداقل در میانه‌های جدول قرار گیرد.>

مازیار زارع، سه‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:25 ق.ظ

تکلیف زارع مشخص نیست

مازیار زارع، بازیکن ملوان انزلی در بازی مقابل پرسپولیس از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شدید شد به همین خاطر گفته می‌شد که این بازیکن قادر نیست مقابل پگاه به میدان برود اما این طور که خود زارع می‌گوید هنوز تکلیفش مشخص نیست و طی امروز و فردا کادر پزشکی ملوان نظر نهایی خود را در مورد زارع اعلام می‌کنند که به بازی پگاه می‌رسد یا نه.‌ملوان‌ها و هواداران‌شان آرزو می‌کنند روز جمعه داربی گیلان با حضور تمام بزرگان فوتبال رشت و انزلی برگزار شود.

ابای سه‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:45 ق.ظ


شمال در تب و تاب دربى گیلان

به یاد سپید رود-ملوان

سهیل میرزاجانى

یکى از حساس ترین رقابت هاى هفته دوازدهم جمعه این هفته در رشت برگزار خواهد شد، جایى که دو تیم گیلانى پگاه و ملوان در نبردى سنتى و پرطرفدار در ورزشگاه عضدى به مصاف هم خواهند رفت. تیم هاى فوتبال رشت و انزلى از دیرباز دو رقیب دیرینه براى هم بوده و هستند. این رقابت از روزگارى که تیم قرمزپوش سپیدرود رشت در مصاف با ملوان هزاران تماشاگر را به ورزشگاه مى کشاند تا به امروز ادامه دارد.
البته بافت فوتبال رشت نتوانست سپیدرود را حفظ کند و این تیم دوست داشتنى امروز در لیگ دسته دو حضور دارد اما ملوان همچنان ملوان مانده تا به مصاف تیم جدیدى به نام پگاه از شهر رشت برود.
پگاهى ها خودشان هم مى دانند که کاریزما و جذابیت سپیدرود را براى انجام یک دربى تمام عیار برابر ملوان ندارند اما قرار گرفتن نام رشت در پسوند باشگاه پگاه در مصاف با نماینده انزلى مى تواند بخش کوچکى از خاطرات گذشته را زنده کند.

همان عضدى
با وجود اینکه بازیهاى پگاه چند هفته اى است مجددا در ورزشگاه عضدى رشت برگزار مى شود اما خبرهایى مبنى بر برگزارى دربى گیلان در ورزشگاه سردار جنگل رشت به گوش مى رسد. پوربخش مدیر روابط عمومى هیأت فوتبال گیلان ضمن رد این شایعه مى گوید:«چمن سردار جنگل هنوز براى انجام مسابقات آماده نشده است.»

امشب جشن قبل از دربى
امشب ملوان و پگاه میهمان تربیت بدنى و هیأت فوتبال گیلان هستند. این جشن براى دوستى بیشتر دو باشگاه پیش از دربى روز جمعه برگزار خواهد شد. از این مدل جشن ها پیش از این براى استقلال و پرسپولیس زیاد برگزار شده است!

احتمالش هست!
على احمدى سخنگوى باشگاه پگاه شایعه محرومیت پگاه در بازى با ملوان را رد مى کند و مى گوید: «ما باید یک بازى بدون تماشاگر برگزار کنیم. حالا هر وقت محرومیت استقلال و پرسپولیس اعمال شد براى ما هم اعمال مى شود فعلا که خبرى نشده اما احتمالش هست هر لحظه ما را محروم کنند.»

عجب گزارشى
پگاهى ها کرى پیش از دربى را آغاز کرده اند وقتى مدیرعامل پگاه با قاطعیت مى گوید: «ملوان را مى بریم» این یعنى اعلام جنگ! اما در روزهایى که پگاه مى خواهد در جنگ روانى پیش از بازى بر ملوان چیره شود، یکى از روزنامه هاى محلى چاپ رشت گزارش تحلیلى خود از وضعیت پگاه را با تیتر عجیب «پگاه به دسته اول خوش آمدى» به چاپ رسانده است!

سکوت
معمولا انزلى چى ها یک پاى تمام کرى ها و جنگ هاى روانى در فوتبال هستند اما این روزها هیچ خبرى از ملوان و ملوانى ها نیست. سکوت جالبى پیش از دربى حساس در انزلى حکم فرماست.
دیروز یکى گفت شاید این آرامش پیش از توفان است.
فراموش کنید
بازى دوستانه ملوان - پگاه پیش از فصل نیمه کاره ماند. آن روزها همه معتقد بودند در یک بازى دوستانه که چنین اتفاقاتى رخ داده در بازى رسمى چه خواهد شد. زارع کاپیتان ملوان دیروز مى گفت: «آن بازى را باید فراموش کرد.»

احمدزاده مى آید
محمد احمدزاده به خاطر حضور در کلاس حرفه اى مربیگرى در تمرینات ملوان غایب است اما مسؤولان این باشگاه اعلام کرده اند احمدزاده روز جمعه خود را به رشت خواهد رساند و برابر پگاه روى نیمکت مى نشیند. در نبود احمدزاده، فرهاد پورغلامى کمک وى به عنوان سرمربى موقت تیم را تمرین مى دهد.

جلسه مطبوعاتى پگاه به هم خورد
قرار بود صبح امروز در دفتر باشگاه پگاه جلسه مطبوعاتى برگزار شود. در این جلسه قرار بود نادر دست نشان به سؤالات خبرنگاران گیلانى پاسخ دهد اما دیروز در آخرین ساعات تنظیم این مطلب على احمدى سخنگوى پگاه اعلام کرد این جلسه به هم خورد! دلیل این مسأله بعد از دربى اعلام مى شود!


پژمان اقاست سه‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:48 ق.ظ

نورى: حق دارند به من توهین کنند
«تماشاگران ملوان به حق علیه من شعار دادند و اعتراضى به رفتار آنها ندارم.»
بعد از آن همه توهین و ناسزا، شنیدن این حرف ها از زبان پژمان نورى طبیعى به نظر نمى رسد اما او واقعا کینه اى به دل نگرفته چون معتقد است که نباید این همه مدت از تیم شهرش دور مى ماند! او ابتدا درباره بازى با ملوان صحبت مى کند، البته خیلى کوتاه: «طبق پیش بینى ها حریف تیم بسیار خوب و با انگیزه اى نشان داد و دقایق اول براى کسب پیروزى روى دروازه ما فشار آورد. روز سختى در انزلى سپرى کردیم.»
و توهین انزلى چى ها...؟«در شرایطى خاص ملوان را ترک کرده و راهى پگاه شدم. اوایل این فصل هم در تمرینات ملوان شرکت کردم اما نتوانستم در انزلى بازى کنم. آنها حق دارند چون فکر مى کنند آنها را بازى داده ام. هر چه دارم به هواداران و ملوان تعلق دارد، بنابراین از این اتفاقات ناراحت نیستم. عصبانیت آنها را به خوبى درک کردم. اکنون بازیکن تیم پرسپولیس هستم و چنانچه این تیم را ترک کنم، هواداران نیز خشمگین خواهند شد. تلاش مى کنم با انجام بهترین بازیها شایعه اى در این زمینه وجود نداشته باشد.»

ابای پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:25 ق.ظ

داربی گیلان در رشت بین پگاه - ملوان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته است. رقابت دیر سال رشت و انزلی و حساسیتی که تماشاچیان دو تیم نسبت به این مسابقه دارند برای آن ویژگی‌هایی به وجود آورده که چه خوب بود اگر به معرض دید عمومی در می‌آمد. پگاه چه خوشنود خواهد بود اگر اولین پیروزی فصل را در این مسابقه به دست بیاورد اما فراموش نکنیم که ملوان علاوه بر مسایل ویژه این مسابقه به موقعیت خود در مسابقات هم اهمیت می‌دهد؛ خاصه آنگاه که برق شیراز به عنوان رقیب ملوان با پیروزی بر سایپا در روز یک‌شنبه تیم شمالی را در جدول یک پله تنزل داد

ابای پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:43 ق.ظ


پگاه - ملوان

نبرد آبرارها و آباى ها




جمعه ۱۱/۸/۸۶
ساعت: ۱۵
چارچوب: هفته دوازدهم لیگ برتر
میزبان: پگاه رشت
میهمان: ملوان انزلى
تماشاگر احتمالى: ۲۵ هزار نفر
نتیجه فصل قبل: -
محروم: بابک پورغلامى (ملوان)
مصدوم: مازیار زارع (ملوان) و افشین چاووشى (پگاه)
داور: خداداد افشاریان
کمک ها: اسماعیل حیدرى و حسن نوشه ور

دیدارى که گیلانى ها چندین سال بود انتظارش را مى کشند بالاخره فرا رسید. پگاه روزهاى سخت و پرنشیبى را سپرى مى کند.
بعد از ۱۱ هفته ناکامى و عدم کسب پیروزى، نادر دست نشان به رشت آمده تا ناجى فوتبال رشت شود. البته این نهایت بدشانسى نادرخان است که در اولین حضور خود روى نیمکت پگاه باید به مصاف تیم همسایه یعنى ملوان برود، ملوانى که دندانش تیز تر از پگاه است. پگاه تیم چندان دونده و پرسرعتى نیست و این مى تواند یک معضل بزرگ برابر ملوان باشد. با حضور دست نشان بدون شک شاهد تحول در خط دفاعى پگاه خواهیم بود. حسین تلقینى که سال ها شاگرد دست نشان بوده از روى نیمکت به ترکیب اصلى پگاه اضافه خواهد شد با این وجود در چند روز اخیر اطلاعات زیادى از رشت منتشر نشده و چندان از برنامه و تاکتیک هاى دست نشان اطلاعاتى در دست نیست اما احتمال اینکه پگاه در خانه تدافعى بازى کند فوق العاده کم است جز اینکه شاگردان احمدزاده پگاه را مجبور به چنین کارى کنند. در آن سوى میدان کفه ترازو به سود ملوان سنگینى مى کند، افکار عمومى پیروزى ملوان را در این دیدار پیش بینى مى کنند و این یک وزنه روحى خوب و البته شاید هم دردسرساز براى انزلى چى ها شود.
ملوان در کمال تعجب فردا در رشت با ۳ مهاجم ثابت به میدان خواهد رفت، کارى که شاید پگاهى ها در خانه توان انجام آن را نداشته باشند. با تمام این اوصاف فردا یکى از زیباترین دیدارهاى لیگ در رشت رقم خواهد خورد جایى که آبرارهاى رشتى میزبان آباى هاى انزلى هستند.
نکته: در زبان رشتى به برادر «آبرار» مى گویند و مردم انزلى وقتى مى خواهند یک جوان را پیدا کنند از کلمه «آباى» استفاده مى کنند.

نگاه فنى
پگاه ناشناخته

کسى نمى داند در افکار نادر دست نشان چه مى گذرد آیا پگاه دنبال پیروزى است و یا با یک تساوى ارضا خواهد شد اما در آن سوى میدان اهداف تاکتیکى ملوان مشخص است تیم دونده انزلى با قدرت در جناحین و توان پرس بالا به دنبال پیروزى در این دربى سنتى است.


دوئل هاى قبلى

۶ بازى: ۳ برد ملوان و ۳ تساوى
۴ گل پگاه و ۱۰ گل ملوان
- پگاه در ۱۹ بازى متوالى در لیگ برتر بدون برد بوده است. آخرین برد این تیم در هفته ۲۲ فصل ۸۳ مقابل سپاسى بود.
- پگاه تنها تیم لیگ برتر است که هنوز در بازیهاى خانگى خود گل نزده است. این تیم طى ۶ بازى خود در رشت موفق به گلزنى نشده است.
- نادر دست نشان به عنوان هشتمین سرمربى پگاه در تاریخ حضور این تیم در لیگ برتر این هفته هدایت پگاه را برعهده دارد.
- ملوان انزلى در ۸ بازى قبلى خود حداقل یک گل به ثمر رسانده است.


جلال رافخایى

بدون شک یکى از آماده ترین مهره هاى ملوان در هفته هاى اخیر سیدجلال رافخایى است.
مهاجم جوانى که حالا راه گلزنى را پیدا کرده و استرس گذشته را نیز ندارد. جلال یکى از امیدهاى اصلى ملوان براى گلزنى در دیدار با پگاه است.
رافخایى فردا دردسرى بزرگ براى ساشا ایلیچ خواهد شد.

حسین ملکى

معمولان بازیکنان سابق ملوان وقتى در مقابل این تیم قرار مى گیرند بهترین بازى خود را ارایه مى دهند. حسین ملکى هافبک دوست داشتنى و ریزنقش ملوان فردا در پیراهن تیم یعنى پگاه برابر همبازى هاى سابقش به میدان خواهد رفت. ملکى که در زمان جهانپور چندان مورد استفاده قرار نمى گرفت با بازگشت به ترکیب اصلى پگاه دنبال اثبات ارزش هاى خود مى باشد.


شاهین یکشنبه 13 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:13 ق.ظ http://www.malavani.com

سلام به داداش گلم ... بگو ایران ملوان ... از مطالب جامع و کاملت لذت بردم ... به امید نابودی پگاه خر ...

شاهین یکشنبه 13 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:14 ق.ظ http://www.malavani.com

پگاه گیلان مایه ننگ مردم گیل و دیلم ...

امیر یکشنبه 13 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:59 ب.ظ

آقا رضا سلام. لااقل بعد از بازی ملوان - پگاه انتظار داشتیم وبلاگتو آپدیت کنی و مطلب بنویسی. آقا این تیم باید از همه بازی های لیگ محروم شه . ۹۰ دقیقه ناسزا به مردم انزلی و خانواده های ما. اون گزارشگر رشتی صفتش ( وهابی) هم بهتره گزارشگری رو کنار بذاره.

ابای دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:55 ق.ظ

با ابومسلم بازی داریم
با اینکه فحش خوردیم ما رو محروم کردن!

با رای کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال تیم ملوان بندرانزلی را به یک انجام یک دیدار بدون تماشاگر محکوم کرد. کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال براساس گزارش داور مسابقه دیدار تیم‌های پگاه و ملوان بندرانزلی که در یازدهم آبان ماه در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را به اتهام فحاشی تماشاگران، پرتاب ترقه و اشیا به داخل زمین مسابقه( با توجه به سوابق قبلی هواداران این تیم در دیدار با استقلال و پیروزی) به انجام اولین بازی خانگی بدون تماشاگر محکوم کرده است. هم‌چنین براساس رای کمیته‌ی انضباطی، باشگاه ملوان به پرداخت مبلغ 30 میلیون ریال جریمه‌ی نقدی نیز محکوم شده است

کوشا دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:11 ب.ظ

از اون حرف ها
راستش ما که نتونستیم بریم ورزشگاه یا . . . کنار ننه رشتی ها !
ولی خبری که از دوستان گرفتیم همشون بخاطر فحاشی بکش ها ناراحت بودند .
با محرومیت ملوان که فکر کنم بیشتر از اینکه بدلیل فحاشی طرفداران پگاه !!!!!‌ و گزارش ناظر بازی باشه کار رئیس هیئت فوتبال گیلانه ( چوبین ؟!!! ننه . . . )
با این اوصاف فکر کنم دیگه دلیلی وجود نداره که ننه تیم ها تو انزلی پاره پاره و حراج نشه ؟
چون اگه قراره ما رو بخاطر فحاشی که تو بازی استقلال اتفاق نیافتاده محروم کنن خوب چرا پس از این کار رو نکنیم .
شاه حسینی احتمالا بازی ملوان و استقلال رو یادش رفته که در انزلی بود و تماشاگران انزلی رو بهترین تماشاگران دانست و از محرومیت های ملوان اظهار تعجب نمود حالا چی شده که فحاشی در بازی استقلال رو یکی از دلایل محرومیت ملوان عنوان می کنه ؟
با اینحال از آنجاییکه این مردک ( کوهی خور ) یعنی دست نشان ( با وقاهت تمام ) از ناراحتی احمدزاده بخاطر فحاشی مردم بی بوته رشت به انزلی چی ها اظهار تعجب کرده باید بگم که اونم باید از این به بعد شاهد حراج ننه اش توی هر بازی ملوان باشه ؟
چون ما انزلی چی ها از همین حالا منتظر بازی برگشت هستیم و یاد این شعر که میگه :
. . . ننه ات پشم داره این بازی برگشت داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد